شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳
سلامت نیوز : مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی گفت: وزارت بهداشت و درمان در حال پیگیری مشکل بیمه شدن ماماها است و تلاش بر این است تا هر چه زودتر این مشکل را رفع کند.
به گزارش مهر،فاطمه زعفرانی ‌ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: مسئله بیمه شدن ماماها به عنوان یک معضل برای زنان، مادران و قشر محروم جامعه مطرح است و سازمان های بیمه گر و وزارت رفاه باید بیشتر در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی افزود:‌ یکی از علت هایی که مردم تمایل زیادی به مراجعه به ماماها ندارند این است که باید هزینه های زیادی را صرف سونوگرافی و معاینات دوره ای خود کرده و نمی توانند هیچ استفاده ای از دفترچه های بیمه خود بکنند که این روند به ضرر ماماها است.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به این که مشکل بیکاری ماماها با گسترش تیم های سلامت در طرح پزشک خانواده برطرف خواهد شد،‌ ابراز داشت: در تیم سلامت طرح پزشک خانواده باید دو ماما فعالیت داشته باشد و اجرایی شدن این طرح در تمام شهرهای کشور، مشکل بیکاری ماماها را برطرف خواهد کرد.

زعفرانی تصریح کرد: به تازگی در وزارت بهداشت و درمان مصوباتی برای ارتقای رشته مامایی، تهیه شده و چگونگی آموزش ماماها، شرایط ماماها در تیم های سلامت و شرح وظایف ماماها در درمان در این مصوبات مشخص شده است.

مشاور وزیر بهداشت افزود:‌ در نظر است،‌ شرایط و ضوابط استقرار ماماها در معاونت درمان دانشگاه ها اجرا کنیم که این موضوع در حال پیگیری بوده و پس از نهایی شدن به مرحله اجرا در می آید همچنین به دنبال آن هستیم تا ماماها در مراکز مختلف درمانی در بخش های پس از زایمان، ژنیکولوژی، کلینیک نوزادان و کلینیک های نازایی بکار گرفته شوند.

وی در خصوص پست های مدیریتی تاکید کرد: در معاونت توسعه باید تعاملاتی صورت گیرد و یک واحد مستقل مامایی برای معاونت درمان دانشگاه ها در نظر گرفته شده و همچنین در دانشکده های مامایی و پرستاری، ‌باید یکی از مسئولین و معاونین حتما باید ماما باشد و تمام دانشکده ها باید خود را ملزم به اجرای این طرح کنند.

زعفرانی یادآور شد، کارگروه های تخصصی در این زمینه تشکیل شده و راه های اجرایی شدن این مصوبات در دست اجرا است، همچنین اخیرا مشکلات بیکاری ماماها، در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت و معاونان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha