سلامت نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: راه حل بیرون آمدن بیمارستان ها از مدیریت دوگانه هیات امنایی شدن آنهاست
 
دكتر سید حسن امامی رضوی افزود: هنوز فواید و هدف هیات امنایی شدن بیمارستان ها برای برخی مشخص نشده است .
وی افزود: در حال حاضر نحوه اداره ما یك نحوه دوگانه است. بیمارستان های دولتی – عملكردی هستند در حالی كه حقوق پرسنل خود را از دولت و هزینه های جاری را از درآمد خود كسب می كنند. تجربه نشان داده است وقتی یكسری اعتبارات ثابت به سیستمی می دهید آن سیستم پرسنل ثابت را بالا می برد و افزایش هزینه ها هم برایش مهم نیست چون دولت می دهد.
معاون درمان تصریح كرد: بیمارستان ها باید در هزینه كردن ها سهیم باشند تا صرفه جویی كنندو هدفمندی و مشاركت در هزینه ها صورت گیرد. فلسفه نظام هیات امنایی بودجه ریزی عملیاتی و عملكردی شدن اداره بیمارستان هاست. یك اعتبار كلی و نه چند اعتبار به بیمارستان ها برای هزینه های تعمیرات، پرداخت حقوق، تجهیزات بیمارستانی و سایر موارد اختصاص می یابد.
وی در عین حال گفت : قبل از اجرای این طرح باید تعرفه مشخص شود چون با این تعرفه ها فعلی اجرای آن میسر نیست و باید تعرفه ها واقعی شود.
امامی رضوی تاكید كرد: طبق این طرح كاری كه باید بكنیم این است كه هزینه ها را واقعی و عملكردی می دهیم و پزشكان را هم با درآمد مكفی در این مراكز نگهداری می كنیم كه به بخش خصوصی نروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha