سلامت نیوز : مدیركل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: وجود بیماری مشمشه در باغ وحش ارم بررسی شده و اداره كل دامپزشكی طبق جدیدترین نتیجه‌ای كه به ما ارائه داده، اعلام كرده است كه بیماری مشمشه وجود ندارد.

رسول علی اشرفی‌پور در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش كه آیا پیگیری‌ از سوی محیط زیست انجام شد كه در باغ وحش ارم بیماری مشمشه وجود دارد؟ اظهار داشت: اداره كل محیط زیست این موضوع را پیگیری كرده است و یك تیم كارشناسی محیط زیست و یك دامپزشك از اداره كل محیط زیست استان تهران به باغ وحش فرستادیم و آنها نیز بررسی كامل را در این خصوص انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: طبق گزارشی كه همكاران ما ارائه داده‌اند، بیماری مشمشه اصلاً صحت ندارد. درباره این قضیه ما با اداره كل دامپزشكی استان تهران نیز مكاتبه انجام دادیم چرا كه از نظر تخصصی در نهایت مرجع تأیید كننده صحت یا عدم صحت بیماری مشمشه اداره كل دامپزشكی استان تهران است.

اشرفی‌پور گفت: اداره كل دامپزشكی استان تهران نیز این موضوع را بررسی كرده و مدیركل دامپزشكی استان تهران نیز با ما مكاتبه رسمی انجام داده است كه بیماری مشمشه در باغ وحش وجود ندارد و حیوانات باغ وحش بیماری مشمشه ندارند.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به این پرسش كه چرا اداره كل دامپزشكی اعلام كرده كه طبق نتیجه‌ای كه در اردیبهشت ارسال شده، یكی از شیرها مشكوك به بیماری مشمشه بوده است؟ تأكید كرد: هفته گذشته وجود بیماری مشمشه بررسی شده و اداره كل دامپزشكی طبق جدیدترین نتیجه‌ای كه به ما رسماً اعلام كرده است، گفته كه بیماری مشمشه وجود ندارد و همكاران ما نیز این موضوع را تأیید كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha