اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اطلاعیه ای، نسبت به رگبار باران، وزش باد شدید موقت، رعد و برق، تگرگ، آب گرفتگی معابر و کولاک در گردنه‌های برف گیر استان هشدار داد.

هشدار هواشناسی تهران درباره آب گرفتگی معابر و کولاک برف در گردنه‌ها

سلامت نیوز: اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اطلاعیه ای، نسبت به رگبار باران، وزش باد شدید موقت، رعد و برق، تگرگ، آب گرفتگی معابر و کولاک در گردنه‌های برف گیر استان هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا از اطلاعیه روز چهارشنبه هواشناسی استان تهران، از ظهر چهارشنبه در ارتفاعات بارش باران و برف، رخداد مه و کاهش دید افقی، وزش باد شدید موقت، احتمال صاعقه، در مناطق مستعد احتمال سقوط به ویژه نیمه شمالی و غربی بهمن پیش‌بینی می‌شود.

این اطلاعیه نسبت به لغزندگی معابر، احتمال آب گرفتگی موقت برخی معابر، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل ها، کولاک در گردنه های برفگیر کوهستانی هشدار داد و به شهروندان توصیه کرد: از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها جلوگیری کرده و از صعود به ارتفاعات پرهیز، و در سفرهای برون شهری بویژه مناطق کوهستانی احتیاط کنند.

در بخش دیگر این اطلاعیه نسبت به وزش باد شدید تا خیلی شدید در نیمه جنوبی از ظهر پنجشنبه هشدار داده شده و آمده است: وزش باد لحظه ای شدید با سرعت بیش از ۲۷ کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه ای و محلی احتمال می رود و این وضعیت تا ظهر روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

در این اطلاعیه، احتمال بروز خسارت به تاسیسات سبک شهری و روستایی، سازه های موقت، گلخانه ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع بویژه در کارگاههای ساختمانی، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال ها داده شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران توصیه کرد: تدابیر لازم در خصوص محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، پرهیز از کوهنوردی و صعود ، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گالیدرها انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha