سلامت نیوز : معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران گفت: در ترمز قطارهای مترو از آزبست استفاده نشده است؛ اگر خوردو 100 واحد آلایندگی دارد در مترو 3 واحد آلایندگی داریم.

جعفر تشكری هاشمی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش كه اعلام وجود آلودگی هوا در داخل تونل‌های مترو باعث بروز نگرانی در بین شهروندان شده است، گفت: این موضوع اصلاً صحت ندارد.

وی ادامه داد: هر كسی كه حداقل اطلاعات را داشته باشد می‌تواند درك كند كه اعلام آلودگی در داخل مترو یك توهم بیشتر نیست چرا كه 150 سال است در دنیا مترو به عنوان پاك‌ترین سیستم حمل و نقل ریلی شناخته شده است.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، همان اندازه كه لامپ و تلویزیون منزل شما باعث تولید آلایندگی می‌شود در مترو نیز قطارها آلودگی تولید می‌كنند.

تشكری‌هاشمی با بیان اینكه الكتریسیته آلایندگی تولید نمی‌كند، گفت: ترمزهای قطارهای مترو از جنس ترمزهای خودرو نیست كه از آزبست استفاده شده باشد.

معاون حمل و نقل ترافیك شهرداری تهران اضافه كرد: قطاری كه صدها تن وزن دارد باید ویژگی خاصی در لنت‌ها داشته باشد تا بتوانند آن را مدیریت كنند.

*چین تولید كننده قطعات مترو نیست
------------------------------------------

وی با تأكید بر این موضوع كه قطعاتی كه ما برای مترو وارد می‌كنیم اروپایی است، گفت: به دلیل پاره‌ای از مشكلات این قطعات را از طریق كشور چین وارد می‌كنیم.

تشكری‌هاشمی اضافه كرد: اگر تحقیق كنید می‌بینید كه خود چین هم تولید‌كننده نیست و برای مصارف خود از كشورهای اروپایی قطعات مترو را خریداری می‌كند.

وی با تأكید بر این موضوع كه مردم نگران آلودگی در داخل مترو نباشند، گفت: اعلام این خبر نشر اكاذیب است و باید دستگاه‌های نظارتی آن را پیگیری كنند.

به گفته تشكری هاشمی، اصولا مترو جزء پاك‌ترین است، اگر خودرو هزار واحد آلایندگی داشته باشد در مترو 3 واحد آلایندگی تولید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha