مصرف زرد آلو در پیشگیری از بیمار یهای قلبی و عصبی و کم خونی موثر است.

سلامت نیوز : مصرف زرد آلو در پیشگیری از بیمار یهای قلبی و عصبی و کم خونی موثر است.
یک کارشناس تعذیه ضمن بیان این مطلب، گفت: زرد آلوحاوی ویتامینهای E،C    و آهن است و مواد مغذی موجود در آن از چشم محافظت و فیبر موجود در آن با بیماری ها مبارزه میکنند.
به گزارش سلامت نیوزشهلا جودت افزود : زرد آلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری است و بتا کاروتن باعث کاهش خطربروز بیماری های قلبی ، سکته ، آب مروارید و بعضی سرطان ها می شود.
وی زرد آلو را غذای مفیدی برای سلامت قلب معرفی کرد و اظهارداشت: بتا کاروتن موجود درزرد آلو دربدن به ویتامین A تبدیل می شود که درحفظ بینایی چشم موثر است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، جلوی تخریب سلول ها را می گیرد.
وی تصریح کرد : اسید سالیسیلیک موجود در زرد آلو نیزضد باکتری وعفونت است و همچنین مصرف این میوه پرخاصیت در حفظ قند و کاهش کلسترول خون موثر است .
وی عنوان کرد: فیبر موجود در زرد آلو از بروز یبوست و بیماری های روده ای پیشگیری می کند و زرد آلو رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه B در درمان بیماری های عصبی، روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است .
به گفته این کارشناس تغذیه، میوه و هسته شیرین زرد آلو به دلیل دارا بودن ویتامین  C   در تقویت بدن، رفع اختلال رشد کودکان، جلوگیری ازخونریزی لثه، درمان درد مفاصل و روماتیسم مفید است .
جودت با بیان این که در هر 100گرم زرد آلو ،270کیلو کالری انرژی ایجاد می کند گفت: در یک 100گرم زرد آلو14میلی گرم کلسیم ، 19 میلی گرم فسفر ، 294 پتاسیم ،2700واحد ویتامین A و یك گرم پروتئین و10 میلی گرم ویتامین  C وجود دارد.
وی افزود : زرد آلوی نارس ،دیر هضم و نفاخ است   برای افرادی که معده ضعیف و حساس دارند مناسب نیست .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha