کشور انگلستان یکی از کشورهای مهم در زمینه اقتصادی و تحصیلی به شمار میرود و به همین دلیل همه ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در انگلستان اقدام می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از دانشجویان هستید و تصمیم دارید برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید پیشنهاد میکنیم تا با ما در این مقاله همراه شوید.

آیا تحصیل در انگلیس بدون داشتن مدرک زبان امکان پذیر است؟

سلامت نیوز:

کشور انگلستان یکی از کشورهای مهم در زمینه اقتصادی و تحصیلی به شمار میرود و به همین دلیل همه ساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در انگلستان اقدام می کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از دانشجویان هستید و تصمیم دارید برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید پیشنهاد میکنیم تا با ما در این مقاله همراه شوید.

 

 

یکی از دغدغه های مهم کسانی که میخواهند به کشورهای خارجی برای تحصیل سفر کنند داشتن مدرک زبان معتبر است. اما ایا برای تحصیل در کشور انگلیس نیازی به داشتن مدرک زبان معتبر است؟

برای پاسخ به این سوال میتوان گفت که هر دانشگاه و کالجی در این کشور شرایط ویژه خود برای پذیرش دانشجویان بین المللی را دارا است.

مدرک زبان نیز جزو یکی از این شرایط است که هر دانشگاه با توجه به شرایط خود و رشته انتخابی شما این مساله را مورد تحقیق قرار میدهد.

اما به طور کلی میتوان گفت که اگر مدرک زبان نداشته باشید و یا نمره شما پایین تر از حد نصاب باشد باز هم میتوانید برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید.

اما باید قبل از شروع ترم تحصیلی خود به کالج ها و موسسات اموزشی این کشور رفته و دوره زبان مورد نظر را بگذرانید و نمره قبولی کسب کنید.

اگر برای تحصیل میخواهید مدرک زبان بگیرید باید دوره های اکادمیک این کشور را ثبت نام کنید و اگر میخواهید فقط مدرک زبان خود را از انگلیس دریافت کنید باید ویزای توریستی بگیرید و در دوره های عمومی شرکت کنید.

شرکت در دوره های اکادمیک به دانشجویان کمک میکند تا بتوانند نمره قابل قبولی در ازمون ایلتس دریافت کنند و بسیار راحت تر وارد دانشگاه های این کشور شوند.

دوره های زبان

دوره های زبان موجود در این کشور به دو صورت pre sessional و Pathway ارائه میشوند. دوره pre sessional برای کسانی است که زبان بلدند اما نتوانسته اند نمره کافی را در ازمون ایلتس کسب کنند.

اما دوره Pathway برای کسانی است که نمرات مناسبی هم در زبان و هم در سایر دروس خود ندارند و لذا با شرکت در این دوره ها میتوانند نمرات خود را بالا ببرند.

انگلیس

حال که با شرایط مربوط به مدرک زبان برای ورود به دانشگاه های این کشور اشنا شدید بیایید تا سایر جنبه های مربوط به تحصیل در کشور انگلیس را نیز مورد تحقیق و بررسی قرار دهیم.

انگلیس یکی از کشورهای معتبر و جهان اول اروپا است که در زمینه اقتصادی و تحصیلی پر رونق و پیشرو است و لذا سطح رفاهی زندگی در این کشور نیز بالا است.

واحد پول این کشور پوند و پایتخت آن لندن است. لندن بزرگ ترین و گران ترین شهر این کشور محسوب میشود لذا اگر دانشگاه شما در این شهر قرار دارد باید هزینه بیشتری نسبت به دانشگاه های دیگر برای شهریه و زندگی بپردازید.

مقاطع تحصیلی در انگلیس

سیستم اموزشی این کشور مانند کشور خودمان است و فرد تا سن 18 سالگی باید در مدارس به تحصیل مشغول باشد و پس از آن میتواند وارد کالج و یا دانشگاه شود.

اما برای این منظور باید یکی از دوره های فاندیشن و یا a-level را از سر بگذراند. دوره فاندیشن طول مدت کمتری دارد و ازمون های ساده تری نیز به عمل می اورد.

مقاطع تحصیلی موجود در دانشگاه های این کشور به دو صورت کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است که شامل دو دوره کارشناسی ارشد و دکترا میشود.

دوره کارشناسی 3 الی 4 سال و دوره های کارشناسی ارشد و دکترا چیزی در حدود 2 الی 5 سال طول میکشد. تحصیل در کالج های این کشور طول دوره های کوتاه تری دارد.

تفاوت دانشگاه و کالج

میتوان تفاوت دانشگاه و کالج  که در سایت us news بیان شده را در این موضوع خلاصه کرد که در کالج ها دروس عملی بیشتری نسبت به دروس تئوری تدریس میشود حال آن که این موضوع در دانشگاه ها برعکس است.

پس اگر کسی میخواهد مدت زمان کمتری تحصیل کند و زودتر وارد بازار کار کشور انگلیس شود بهتر است که برای رشته های موجود در کالج های این کشور درخواست ارسال کند.

قابل ذکر است که کالج های این کشور تمام رشته های موجود در دانشگاه ها را ارائه نمیدهند و لذا فرد انتخاب گسترده ای میان رشته ها ندارد.

هزینه های زندگی

مبلغ به پوند 

هزینه ها 

8.44

یک کیلوگرم گوشت گاو

0.96

یک لیتر شیر

2.04

تخم مرغ 12 عدد

5.92

یک کیلوگرم مرغ

0.74

آب معدنی

6.71

پنیر

1.01

یک کیلوگرم پیاز

1.30

یک کیلوگرم برنج

1.08

یک قرص نان

2.40

یک کیلوگرم گوجه فرنگی

0.75

کاهو

1.11

یک کیلوگرم موز

2.01

یک کیلوگرم پرتقال

1.88

یک کیلوگرم سیب

3.11

تاکسی (1 کیلومتر)

1.29

بنزین (1لیتر)

2.50

بلیط یک طرفه مترو

21.00

ماشین جدید و کوچک

38.99

هزینه ماهیانه باشگاه تناسب اندام

12.00

سینما، 1صندلی

3.33

نرخ بهره وام برای نرخ ثابت 20 ساله

1.720

اجاره آپارتمان 1 خوابه مرکز شهر

1.212

اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از شهر

2.291

متوسط درآمد ماهیانه پس از کسر مالیات

 

کار حین تحصیل در انگلستان

برای پوشش هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در کشور انگلیس میتوانید از بورسیه های تحصیلی و وام ها استفاده کنید و یا اینکه میتوانید در این کشور به کار مشغول شوید.

دانشجویان بین المللی برای کار در کشور انگلیس مدت زمان محدودی در اختیار دارند و نمیتوانند کار تمام وقت انجام دهند هم چنین اگر کار کردن شما منجر به اسیب زدن به تحصیلات شما شود دانشگاه به شما اجازه کار کردن نمیدهد.

دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در این کشور میتوانند 20 ساعت در هفته و دانشجویان بین المللی دکترا 30 ساعت در هفته کار کنند که این موارد به صورت جامع در مقاله شرایط سنی تحصیل در انگلستان شرح داده شده است و می توانید به صورت کامل در زمینه تحصیل در انگلستان به مطالعه آن بپردازید.

اگر دانشجوی دکترا باشید به عنوان یکی از کارکنان دانشگاه شناخته میشوید و لذا به شما حقوق هفتگی داده میشود که یا خود دانشگاه و یا استاد شما این مبلغ را پرداخت میکند.

لذا در زمان انتخاب استاد خود در دوره دکترا دقت لازم را به عمل بیاورید و استادی را انتخاب کنید که همسو با تحقیقات شما در حال تحقیق باشد تا علاوه بر کار کردن برای وی و دریافت حقوق فرصت تحقیق برای پایان نامه خود را نیز داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha