شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 30948
سلامت نیوز : ویتامین د برای جذب كلسیم در بدن ضروری است و بدون مقادیر كافی ویتامین د،‌ بدن قادر به جذب كلسیم از مواد غذایی نیست و كلسیم مورد نیاز خود را از استخوان ها برداشت می كند كه در نهایت منجر به پوكی استخوان می شود.
 دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد:‌ ویتامین د از دو منبع تابش نور مستقیم آفتاب به پوست و در شیر غنی شده،‌ زرده تخم مرغ،‌ ماهی های آب شور و جگر نیز وجود دارد.
بنابراین گزارش، با افزایش سن از توانایی پوست برای ساختن ویتامین د كاسته می شود بنابراین لازم است در افراد مسن از مكمل ها برای تامین مقادیر كافی ویتامین د استفاده شود.
این گزارش می افزاید،‌ ورزش نیز برای سلامت استخوان ها مهم است و فعالیت بدنی منظم در دوران كودكی و نوجوانی به داشتن استخوان های سالم كمك می كند همچنین بهترین ورزش برای استخوان، ورزش های همراه با تحمل وزن مثل پیاده روی،‌ پرش و بالا رفتن از پله است.
این گزارش حاكیست،‌ كلسیم نیز برای عملكرد مناسب قلب،‌ عضلات،‌ اعصاب و انعقاد خون لازم است و مقدار ناكافی كلسیم نیز سبب پوكی استخوان می شود همچنین مصرف سیگار از جمله عواملی است كه نقش آن در بروز پوكی استخوان ثابت شده است.
گفتنی است: افرادی كه یك یا چند مورد از عوامل ایجاد كننده پوكی استخوان را دارند؛ زنان بالای 65 سال و مردان بالای 70سال،‌ زنانی كه دچار یائسگی زودرس شده اند، افرادی با سابقه خانوادگی بیماری پوكی استخوان و همچنین افرادی كه در اثر ضربه خفیف دچار شكستگی شده اند، بهتر است درباره این بیماری با پزشك خود مشورت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha