انجمن قلب آمریکا، فهرستی از عواملی را که پزشکان مراقبت های اولیه باید در هنگام مراقبت از سلامت مغز بیماران خود مورد توجه قرار دهند، اعلام کرده است.

فاکتورهای حفظ سلامت مغز را بشناسید

سلامت نیوز: انجمن قلب آمریکا، فهرستی از عواملی را که پزشکان مراقبت های اولیه باید در هنگام مراقبت از سلامت مغز بیماران خود مورد توجه قرار دهند، اعلام کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر از مدیکال نیوز تودی، طبق این دستورالعمل، ۱۳ عامل اساسی که بر حفظ توانایی‌های شناختی تأثیر می‌گذارند، ذکر شده است.

همه این عوامل قابل اصلاح هستند، بدین معنی که افراد بر آنها کنترل دارند و بنابراین می‌توانند سلامت مغز خود را تحت نظر پزشک معالج خود بهبود بخشند.

با افزایش سن، مغز ما به طور طبیعی پیر می‌شود که منجر به اثراتی مانند حافظه منقطع و کاهش توده مغز می‌شود.

با این حال، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند به "حفظ فرم" مغز برای مدت طولانی و کاهش روند اجتناب ناپذیر پیری کمک کند. همچنین برخی از عوامل اصلی وجود دارند که بر سلامت مغز در طول زندگی تأثیر می‌گذارد.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سلامت مغز و سلامت قلب و عروق ارتباط تنگاتنگی باهم دارند، بنابراین آسیب به قلب و سیستم عروقی می‌تواند بر مغز تأثیر منفی بگذارد.

طبق اعلام قبلی انجمن قلب آمریکا، ۷ عامل فشارخون بالا، کلسترول بالا، قندخون بالا، کم تحرکی، رژیم غذایی نامناسب، شاخص توده بدنی بالا و استعمال دخانیات همه سلامت قلب و عروق را در معرض خطر قرار می‌دهند.

با این حال، خبر خوب این است که اینها همه عوامل محیطی هستند که افراد می‌توانند آنها را اصلاح نمایند.

حال انجمن قبل آمریکا بر اهمیت این هفت عامل برای حفظ سلامت نه تنها سیستم قلبی عروقی بلکه مغز نیز تأکید می‌کند.

دکتر «رونالد لازار»، از دانشگاه آلاباما، در این باره می‌گوید: «بسیاری از مردم فکر می‌کنند فشارخون بالا، دیابت نوع ۲ و سایر عوامل خطر فقط بر سلامت قلب تأثیر می‌گذارند، اما همین عوامل خطرناک بر سلامت مغز ما هم تأثیر می‌گذارند.»

دکتر لازار خاطرنشان می‌کند: «مراقبت های اولیه در پیشگیری یا به تعویق انداختن زوال شناختی بسیار مهم هستند.»

علاوه بر ۷ عامل قبلی اعلام شده، محققان معتقدند شش عامل دیگر نیز در مورد سلامت مغز بسیار مهم هستند. این عوامل با گذشت زمان بر توانایی شناختی تأثیر می‌گذارند.

این ۶ عامل عبارتند از افسردگی، انزوای اجتماعی، مصرف مشروبات الکلی، اختلالات خواب، عدم تحصیلات کافی و کاهش شنوایی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha