مدیرکل مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه 70 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور شناسایی می شود.

سلامت نیوز : مدیرکل مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه 70 هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور شناسایی می شود.

 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر آقای اعتماد در حاشیه نشست تخصصی اخلاق در سرطان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود : از این میزان 11 درصد مربوط به بیماری سرطان سینه است که تقریبا در همه موارد این بیماری در زنان دیده شده است.

وی با بیان اینکه درخصوص بیماری سرطان سینه ، الگوی مناسب پیشگیری و تشخیص زودرس، در حال طراحی است گفت: وزارت بهداشت با ارتقای آگاهی درباره میزان و فراوانی سرطان درصدد اجرای برنامه های مداخله ای از جمله افزایش فعالیت های فیزیکی، اصلاح الگوی تغذیه و کاهش مصرف دخانیات برای تشخیص به موقع و درمان این بیماری است.

آقای اعتماد همچنین درباره نظام ثبت سرطان افزود: این نظام از ده سال پیش راه اندازی شده و اکنون بر اساس شاخص های استاندارد بهداشت جهانی بیش از 95 درصد سرطان ها در این مرکز ثبت شده است.

وی گفت: در برخی استان ها به علت مراجعه نکردن به موقع مردم ، سرطان ها دیر تشخیص داده می شود که انتظار می رود با ارتقای سیستم ثبت سرطان همه این موارد به موقع تشخیص داده شود.

مدیر کل مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت افزود: سرطان پوست شایع ترین سرطان در دو جنس مرد و زن است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha