سلامت نیوز : یك متخصص قلب وعروق گفت: به طوركلی روزه‌داری باعث كاهش ضربان قلب می‌شود ولی پس از افطار ضربان قلب افزایش می‌یابد، بنابراین برای پیشگیری از افزایش شدید ضربان قلب باید هنگام افطار به ‌تدریج به مصرف مواد غذایی بپردازیم.

به گزارش ایسنا دكتر ابراهیم نعمتی‌پور در كارگاه آموزش روزه‌داری و سلامت، درباره تاثیر روزه‌داری بر فشارخون گفت: روزه‌داری باعث كاهش فشارخون افراد سالم نمی‌شود مگر آنكه فعالیت بدنی زیادی داشته باشند.

وی افزود: روزه‌داری موجب كنترل بهتر فشارخون مبتلایان به پرفشاری خون می‌شود، اما برخی از آنان بدون مشورت با پزشك یك وعده از داروی خود را حذف می‌كنند كه همین امر باعث افزایش فشارخون آنان می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر روزه‌داری بر عوامل انعقادی اظهار كرد: یافته‌های مختلفی در این زمینه به دست آمده است اما در مجموع روزه‌داری اثر سوئی بر عوامل انعقادی ندارد. از سوی دیگر نوع رژیم غذایی در ماه مبارك رمضان باعث تغییرات چربی خون می‌شود بنابراین روزه‌داری بر آن تاثیری ندارد.

این متخصص قلب و عروق توصیه كرد: مبتلایان به بیمار‌ی‌های حاد و كنترل نشده قلبی یا افرادی كه شدت بیماری آنان متوسط است اما با روزه‌داری دچار مشكل می‌شوند مجاز به روزه‌گرفتن نیستند، اما روزه‌داری معمولا برای بیماران قلبی و عروقی كه بیماری آنها كنترل شده، بدون اشكال است.

نعمتی پور در پایان تاكید كرد: پزشكانی باید در زمینه روزه‌داری مورد مشورت قرار گیرند كه به این كار به عنوان یك فریضه الهی اعتقاد داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha