اپیدمیولوژیست با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا گفت: التهابات کرونای انگلیسی در کمتر از هفت روز بروز می‌کند.

التهابات کرونای انگلیسی در کمتر از ۷ روز ظاهر می‌شود

سلامت نیوز:اپیدمیولوژیست با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا گفت: التهابات کرونای انگلیسی در کمتر از هفت روز بروز می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،احمد مهری کارشناس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست ، با اشاره به افزایش موارد بیماری کرونا در اکثر مناطق کشور اظهار کرد: تعداد مبتلایان در اکثر مناطق کشور به دلیل بیماری کرونا در حال افزایش بوده و این موضوع روند صعودی به خود گرفته است.


او ادامه داد: هنگامی که میزان موارد ابتلا و مراجعه کنندگان به بیمارستان ها و مراکز درمانی در کشور افزایش پیدا کند، دو هفته بعد احتمالا شاهد افزایش موارد بستری و متاسفانه فوت ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی سراسر کشور باشیم.


مهری بیان کرد: در ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی التهابات ناشی از بیماری و‌ وخامت افراد مبتلا در کمتر از هفت روز ممکن است خودش را نشان می دهد به طوری که فاز اول، مرحله ویروسی بیماری کرونا بوده و در  فاز بعدی بیماران دچار التهاب خواهند شد که نیاز به توجه جدی خواهند داشت.


او افزود: اعمال نشدن محدودیت‌ها باعث بروز موج جدیدی از بیماری خواهد شد و نباید منتظر پایان تعطیلات عید نوروز باشیم و باید اعمال محدودیت های کرونایی را افزایش دهیم؛ زیرا کاهش محدودیت های فعلی باعث افزایش میزان موارد ابتلا و حتی بستری بیماران کرونایی در کشور خواهد شد.


مهری گفت: در حال حاضر تا پوشش نسبی واکسیناسیون باید محدودیت های کرونایی را در سراسر کشور اعمال کنیم ‌و با توجه به تحلیل های اپیدمیولوژی برداشتن محدودیت ها اصلا کار درستی محسوب نخواهد شد.


دورهمی‌ها ابتلای خوشه‌ای افراد را به دنبال دارداو افزود: متاسفانه در نوروز دورهمی ها برگزار شده و مطالعات نشان می‌دهد که انجام هر دورهمی سبب بروز و ابتلای خوشه ای افراد به بیماری کرونا خواهد شد. مردم خسته شده اند و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است و افراد باید به موضوع زدن ماسک و برقراری تهویه اماکن  توجه کافی داشته باشند.


این اپیدمیولوژیست گفت: در حال حاضر با توجه به موارد ابتلا و بستری، وارد پیک چهارم بیماری کرونا نشده ایم اما متاسفانه در حال حرکت به سمت پیک بعدی بیماری هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha