شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 30964
سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت ودرمان از اصلاح در قوانین مرخصی پس از زایمان برای مادران  و همچنین مرخصی دو هفته ای برای پدران خبر داد.
 دكتر علیرضا مصداقی نیا در همایش هفته جهانی تغذیه با شیر مادر كه امروز در وزارت بهداشت برگزار شد،‌ ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: اخیرا مركز امور زنان و خانواده لایحه جدیدی را در زمینه افزایش مرخصی پس از زایمان پیشنهاد داد كه وزارت بهداشت نیز برآن شد تا این موضوع را پیگیری كرده تا پس از نهایی شدن، این قوانین به مرحله  اجرا در آورده شود.
وی افزود: به این ترتیب ماه های مرخصی پس از زایمان به ویژه برای مادرانی كه دو قلو یا چند قلو زایی دارند افزایش می یابد همچنین پیشنهاد ما این است كه برای پدران نیز مرخصی دو هفته ای در نظر گرفته شود تا بتوانند در این مدت در كنار مادران بوده و به نوعی كمك حال آنها باشند تا  به ترویج تغذیه با شیر مادر كمك شود.
معاون بهداشتی ارائه آموزش های قبل، حین و پس از بارداری را به منظور ترویج تغذیه با شیرمادر را امری مهم دانست و گفت: در دوران دبیرستان باید به تغذیه با شیر مادر اهمیت داده شود و باید آموزش ها در دوران بارداری در این زمینه نیز افزایش یابد همچنین آموزش‌ها برای پرسنل بهداشتی درمانی و مراكز بیمارستان به منظور ترویج تغذیه با شیر مادر، امری ضروری است.
دكتر مصداقی نیا همچنین به كاهش زایمان های طبیعی در كشور اشاره كرد و این موضوع را ناشی از فرهنگ سازی نادرست در كشور دانست.
دكتر مصداقی نیا مصداقی نیا در ادامه راه‌اندازی بیمارستانهای دوستدار كودك را  یكی دیگر از اقدامات مهم وزارت بهداشت برای ترویج تغذیه با شیرمادر برشمرد و افزود: حدود 530 بیمارستان دوستدار كودك در سطح كشور وجود دارد.
 وی همچنین  ارزیابی تغذیه با شیرمادر در سه تا پنج روزگی، تقویت مراكز خاص مشاوره شیردهی و گسترش این مراكز را نیز از دیگر اقداماتی عنوان كرد كه در زمینه ترویج تغذیه با شیرمادر صورت گرفته است.
وی تأكید كرد:‌ باید در زمینه واردات شیرخشك مقررات محكمی داشته باشیم تا از واردات بی رویه شیر خشك جلوگیری شود و در رسیدن به این امر مهم باید همه سازمانها و ارگانهای ذی‌ربط كمك كنند.
معاون بهداشتی وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در سراسر كشور گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه و نیز تاكیدات ریاست جمهوری و پیگیری های كمیسیون بهداشت و درمان مجلس مبنی بر اجرای این برنامه در سراسر كشور با همكاری های وزارت بهداشت و رفاه، امیدواریم ترویج تغذیه با شیر مادر نیز به عنوان یك برنامه اصلی در بسته برنامه پزشك خانواده و تیم سلامت اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha