سلامت نیوز : رییس شبكه هپاتیت كشور گفت: خوشبختانه تمام تست‌های لازم برای تشخیص بیماری هپاتیت ویروسی در كشور وجود دارد اما بیشتر آزمایش‌های این بیماری زیر پوشش بیمه قرار ندارد.

دكتر سید موید علویان درگفت وگو با ایسنا اظهار كرد: روز به روز داروهای بهتر و قوی‌تری برای درمان هپاتیت وارد بازار می‌شوند اما این داروها گران هستند و همه آنها تحت پوشش بیمه قرار ندارند. این در حالیست كه بیشتر مبتلایان به هپاتیت بضاعت مالی اندكی دارند.

وی با بیان اینكه داروهای ایرانی هپاتیت قابل رقابت با داروهای خارجی هستند، گفت: بیش از 50 درصد از داروهای مورد استفاده برای درمان هپاتیت در ایران از تولیدات داخلی هستند ولی این میزان كافی نیست چون روز به روز داروهای جدید و موثرتری برای درمان هپاتیت وارد بازار می‌شود.

رییس مركز تحقیقات گوارش و كبد دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله (عج) در زمینه واكسن هپاتیت C اظهار كرد: هپاتیت C واكسن ندارد چون ویروس آن مانند ویروس HIV به طور مداوم تغییر شكل می‌دهد. دركل لازم است هپاتیت B را كنترل و هپاتیت C را ریشه‌كن كنیم.

علویان در پایان درباره داروی اینترفرون آلفا اظهار كرد: این دارو برای درمان بیماری‌های هپاتیت B و C استفاده می‌شود و مانند بسیاری از داروهای دیگر عوارضی دارد كه از یك سرماخوردگی ساده تا بیماریهای كلیوی و عصبی را شامل می‌شود اما این عوارض را می‌توان زیر نظر پزشك كنترل كرد. به عنوان نمونه اگر بیماری براثر مصرف اینترفرون آلفا دچار كم خونی شود می‌توان این بیماری او را تحت كنترل قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha