چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3097

رئیس سازمان نظام پزشكی گفت: مصوبه دولت در مورد مستثنی شدن پزشكان از افزایش حقوق كاركنان دولت در سال 86 با مكاتبات نظام پزشكی و دولت اصلاح می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، شهاب‌الدین صدر امروز در اولین كنگره بیماریهای حنجره و اختلالات صوتی در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد، افزود: بر اساس اخبار واصله پزشكان شاغل در بخش دولتی از افزایش حقوق سالانه كاركنان دولت مستثنی شده‌اند و این مسئله نگرانی‌هایی را در بین پزشكان به وجود آورده است اما ما از طریق نظام پزشكی با ریاست جمهوری مكاتبه كردیم و قرار شده این اشتباه در مصوبه دولت اصلاح شود و افزایش حقوق پزشكان هماهنگ با سایر كاركنان دولت باشد.
وی اضافه كرد:‌ مشكل مهم نظام سلامت در سال جاری كماكان واقعی نبودن سرانه درمان در قانون بودجه است و متاسفانه سرانه مصوب در لایحه دولت و قانون بودجه در مجلس هر دو به لحاظ كارشناسی اشكال اساسی دارند و امیدواریم با فعالیت سازمانهای بیمه‌ای شاهد اصلاح سرانه درمان باشیم.
صدر گفت:‌ سال گذشته دستگاههای اجرایی موانع زیادی را برای سازمان نظام پزشكی و اجرای وظایف قانونی آن ایجاد كردند كه آخرین آن تلاش برای حذف حق تعرفه گذاری نظام پزشكی در بخش خصوصی بود كه با اتفاق نظر همه آحاد جامعه پزشكی و درایت مجلس این اتفاق نیفتاد.
رئیس سازمان نظام پزشكی كشور افزود: دستگاههایی كه با جامعه پزشكی چالش ایجاد می‌كنند نیز متوجه شدند كه این مسیر درستی نیست و بهتر است به كار خودشان بپردازند.
صدر گفت: خوشبختانه امسال تعرفه‌های پزشكی بخش خصوصی به شكل مطلوبی تعیین و در اول اردیبهشت ماه اعلام شد و تلاش شد با در نظر گرفتن وضع معیشتی مردم كمترین افزایش را به خصوص در مورد عملهای جراحی و هتلینگ بیمارستانها داشته باشیم و اكنون از آحاد جامعه پزشكی می‌خواهیم كه این تعرفه‌ها را كه سقف تعرفه‌های مصوب است رعایت كنند تا با این روش بتوانیم در آینده كارها را بهتر جلو ببریم.
وی اضافه كرد: در جامعه پزرگ نظام پزشكی كشور با 95 هزار نفر پزشك ممكن است یكی دو نفر هم پیدا شوند كه تخلف داشته باشند یا افراد سودجویی توانسته باشند به ناصواب خود را وارد این جامعه كنند اما این مسائل عمومیت ندارد.
وی گفت: در زمینه تبلیغات پزشكی نیز آیین نامه‌های مدون وجود دارد و ضوابط كاملا مشخص است و اساسا پزشكان ماهر هیچ نیازی به تبلیغات ندارند و البته استادان پزشكی باید جوانان را نیز تشویق كنند تا برای حفظ جایگاه و شان حرفه پزشكی از تبلیغات غیر مجاز بپرهیزند و بدانند كه كار خوب آنها بهترین تبلیغ برای آنهاست.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha