سلامت نیوز : مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در گزارش جدیدی اعلام كرد: نرخ بروز سكته مغزی در مادران باردار و مادرانی كه تازه صاحب فرزند شده‌اند در این كشور افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، كارشناسان این مركز می‌گویند: احتمالا علت این افزایش، شیوع بیشتر چاقی و در نتیجه ابتلا به مشكلاتی چون افزایش فشار خون و بیماری قلبی است.

این كارشناسان در آماری اعلام كردند كه میزان بستری شدن مادران در بیمارستان براثر سكته مغزی مرتبط با بارداری یا سكته‌های خفیف 54 درصد افزایش داشته به طوری كه از 4100 مورد در سالهای 1994 تا 1995 به حدود 6300 مورد در سال 2006 تا 2007 میلادی رسیده است.

دكتر اولاجید ویلیامز یكی از متخصصان اعصاب دانشگاه كلمبیا و بیمارستان هارلم و همچنین سخنگوی انجمن سكته مغزی آمریكا در این باره تاكید كرد: این آمار بسیار بسیار هشداردهنده و نگران كننده است و ما باید اقدام فوق العاده جدی‌تری در این خصوص انجام دهیم.

دكتر ویلیامز خاطرنشان كرد: ما باید در معاینه فاكتورهای خطرزای سكته مغزی در این زنان خیلی با دقت‌تر عمل كنیم.

بنابراین گزارش، تعداد موارد سكته مغزی در كل و با در نظر گرفتن اینكه حدود 4 میلیون نوزاد در هر سال در این كشور متولد می‌شوند پایین است اما باید مراقب بود چون بارداری خطر بروز سكته را در زنان بواسطه تمام تغییرات هورمونی و خونی كه در این دوران رخ می‌دهند تشدید می‌كند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دكتر النا كوكلنیا از متخصصان طب پیشگیری از سكته مغزی در مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در این رابطه متذكر شد: اگر زنان بارداری خود را با شرایط ناسالم آغاز كنند مثلا با مشكلاتی مثل دیابت یا فشار خون بالا مواجه باشند در طول دوره بارداری یا پس از آن با خطر بروز سكته روبرو خواهند شد.

این مطالعات در مجله انجمن قلب آمریكا با عنوان «سكته» به چاپ رسیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha