سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در اردو‌های دانش‌آموزی بیماری‌های عفونی و گوارشی از طریق آب‌های آلوده و غذاهای نامناسب دانش‌آموزان را تهدید می‌كند.

حسین‌ حسنی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بحث سلامت دانش‌آموزان در اردوهای دانش‌آموزی اظهار داشت: متأسفانه در مسافرت‌های گروهی بحث تغذیه و مسائل بهداشتی از قبیل فردی و جمعی آن طور كه باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به فصل گرما و تعطیلی‌ها، بستر اردوهای دانش‌آموزی فراهم می‌شود و مربیان باید در این اردوها هرچه بیشتر مراقب سلامت دانش‌آموزان باشند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان كرد: اگر هر اردوی دانش‌آموزی یك مربی بهداشت همراه داشته باشد، این مربی می‌تواند كار نظارتی كند و هم مراقب سلامت دانش‌آموزان باشد.

حسنی افزود: عمدتاً بیماری‌های عفونی و گوارشی از طریق آب‌های آلوده و غذاهای نامناسب دانش‌آموزان را تهدید می‌كند؛ دانش‌آموزان با رعایت بهداشت فردی و مربیان با انتخاب درست رستوران‌های بین راهی می‌توانند از بروز بیماری جلوگیری كنند.

وی ادامه داد: همچنین اگر به دانش‌آموزان و معلمان آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت داده شود، در جلوگیری از احتمال بیماری‌ دانش‌آموزان در اردوهای تابستانی بسیار موثر است و این روش بسیار كم هزینه‌تر از سایر روش‌هاست.

حسنی خاطر نشان كرد: اردوهای تابستانی ضمن اینكه روحیه جوانان ما را شاداب و با نشاط می‌كند، می‌تواند هدفمند نیز برگزار شود؛ یعنی ضمن بهره‌مندی از مواهب طبیعت، باید با كارهای آموزشی، استفاده بهینه و مناسبی از اوقات فرغت دانش آموزان در طول سفرهای اردویی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha