یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 309753

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

کرونا جان ۱۶۱ نفر دیگر را در کشور گرفت

سلامت نیوز:  سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۷۲ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۳ هزار و ۱۶۰ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار و  ۵۶۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۳ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۴۷ شهرستان قرمز و ۱۲۶ شهرستان نارنجی هستند و بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

لاری گفت: همچنین ۲۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

چرخش کرونا به سرعت رو به افزایش است

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: چرخش ویروس کووید ۱۹ در کشور به سرعت رو به افزایش است و هرگونه عدم استفاده صحیح و مناسب از ماسک و سهل انگاری در عمل به توصیه‌های بهداشتی می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای ما و عزیزان‌مان به همراه داشته باشد.

وی افزود: تاکنون سفرهای نوروزی تاثیر اصلی خود را بر گسترش شیوع بیماری در کشور به طور کامل به جا نگذاشته و مطمئنا بسیاری از افراد آلوده به کرونا که فاقد علائم بیماری هستند، با حضور در جامعه در حال تکثیر و انتقال بیماری به دیگران هستند.

لاری بیان کرد: از همه افرادی که در ایام نوروز به سفر رفته‌اند خواهشمندیم حداقل تا پنج روز پس از بازگشت از سفر از هرگونه حضور در مهمانی و پذیرش مهمان در منزل به طور جدی خودداری کنند، زیرا این کار به منزله انتشار احتمالی ویروس کرونا به دیگران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha