سلامت نیوز : یك كارشناس تغذیه گفت: در وعده سحر باید از مصرف مواد پروتئینی زیاد و گوشت‌ها پرهیز شود به دلیل اینكه موجب بروز تشنگی در طول روز می‌شود.

میترا زراتی در گفت‌و‌گو با  فارس  اظهار داشت: مصرف مواد غذایی مانند میوه‌ها و سبزی‌ها در وعده سحر از تشنگی در طول روز پیشگیری می‌كند.

وی گفت: در وعده سحر افراد معده خود را با آب پر نكنند به دلیل اینكه در طول روز تشنه می‌شوند و می‌توانند به جای مصرف آب زیاد از میوه‌های آبدار مانند انگور، آلو و هلو استفاده كنند به دلیل اینكه اینگونه میوه‌ها از تشنگی و كمبود آب در طول روز جلوگیری می‌كند.

*مصرف سالاد، كاهو و میوه‌های آبدار در وعده سحر از تشنگی پیشگیری می‌كند
----------------------------------------------------------------------------------------------

این كارشناس تغذیه افزود: مصرف سالاد كاهو نیز در وعده سحر می‌تواند از بروز تشنگی روزه‌داران در طول روز جلوگیری كند همچنین مصرف غذاهایی مانند الویه، كتلت و گوشت سرخ شده می‌تواند موجب بروز تشنگی در افراد شود به دلیل اینكه این غذاها برای جذب و هضم به آب زیاد احتیاج دارد.

زراتی اضافه كرد: در وعده سحر باید از مصرف مواد پروتئینی زیاد و گوشت‌ها پرهیز شود به دلیل اینكه موجب بروز تشنگی در طول روز می‌شود همچنین سیر و پیاز موجب بروز تشنگی مفرط می‌شود.

وی بیان داشت: سحری می‌تواند یك صبحانه كامل باشد و به جای مصرف غذاهای چرب بیشتر از سبزی‌ها، میوه‌ها و آب آنها استفاده كرد به دلیل اینكه میوه‌ها سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است كه از بروز ضعف و بی‌حالی پیشگیری می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha