شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 30981
سلامت نیوز : سرپرست وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: طرح پزشك خانواده در حال اجرا است و هم اكنون در حال دریافت نقایص و ضعف‌های آن هستیم و اینكه گفته می‌شود پزشك خانواده زمین مانده است صحیح نیست.

به گزارش فارس،‌ عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در همایش عدالت در سلامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیچگاه پرداخت‌های بیمه‌ای به روز نبوده و 3 ماه حتماً تاخیر طبق قانون وجود دارد.

وی افزود: ‌در گذشته این فرجه قانونی تا یك سال هم طول می‌كشید اما این عدد طی مدت اخیر به میزان قابل توجهی كاهش یافته است به طوری كه تا اسفند 89 تصویب شده است یعنی تاكنون 5 ماه عقب هستیم.

شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این پرسش كه گفته می‌شود طرح پزشك خانواده به خوبی اجرا نمی‌شود و بر زمین مانده است تصریح كرد: این طرح زمین نمانده و در حال انجام است فقط نواقص و ضعف‌هایی دارید كه باید اصلاح شود.

وی افزود: در حال حاضر به دنبال توانمندسازی صندوق‌های مستمری‌بگیران و افزایش بنیه‌های آنها در جهت افزایش تحرك صندوق‌ها و حذف هزینه‌های غیرضرور و شفاف‌سازی معاملات و اقتصادی كردن فعالیت‌های صندوق نیز هستیم.

سرپرست وزارت كار، تعاون و امور رفاهی، ادامه داد: تجمیع بیمه‌ها اقدامی مناسب است كه می‌توان به كمك آن سطح خدمت‌رسانی به مردم را افزایش داد و به نظر می‌رسد در بین مسئولان كشور در این موضوع اختلافی نیست اما تحقق آن مستلزم كار كارشناسی بیشتری است.

وی گفت: پزشك خانواده جزء مهمترین و بهترین عملكردهای نظام سلامت است كه به آن اعتقاد جدی دارم. در حال حاضر این طرح به صورت آزمایشی به اجرا درآمده تا مشكلات آن مشخص شود.

شیخ‌الاسلامی در خصوص كم بودن میزان پرداختی مستمری‌بگیران كه 40 هزار تومان است خاطرنشان كرد: كسی تا به حال ادعا نكرده كه این رقم می‌تواند این خانواده را تامین كند اما این ادعا وجود دارد كه با این رقم می‌توان خدمت‌رسانی كرد. سازمان بهزیستی بر اساس بودجه خود عمل می‌كند اما بیش از آنچه باید به پرداخت مستمری توجه كرد باید به توانمندسازی مستمری‌بگیران از نظر اقتصادی پرداخت تا آنها فعال اقتصادی شوند.

وی درباره وضعیت شورای عالی بیمه نیز گفت: ما در تعیین اعضای شورای عالی بیمه نقشی نداریم و یك عضوی از آن هستیم. اما به نظر می‌رسد اساساً نظام تصمیم‌گیری در كشور بر اساس اقناع و تفاهم است و در جلسات این شورا كشمكش نیست.

شیخ‌الاسلامی یادآور شد: به عنوان مثال در سال جاری در موضوع تعیین تعرفه‌ها فضای جلسه كاملاً تفاهم و همكاری بود و اصلاً كار به رای‌گیری نرسید و با گفت‌وگو همه اقناع شدند.

وی درباره دیركرد تعیین تعرفه‌ها نیز خاطرنشان كرد: امسال زودتر نسبت به سال‌های گذشته تعرفه‌ها اعلام شد. اینكه ماخذ تعیین تعرفه را ابتدای سال قرار دهیم قابل بررسی است اما اگر برای همیشه اول تیر را برای اعلام تعرفه‌‌ها قرار دهیم اشكالی پیش نمی‌آید چرا كه در ابتدای سال با تعطیلات مواجه هستیم و تصمیمات مهمی مانند افزایش حقوق و دستمزد كارگران گرفته می‌شود. لذا بهتر است در این تلاطم تصمیمی به این مهمی گرفته نشود.

شیخ‌الاسلامی گفت: اینكه در زمانی تصمیم بگیریم كه وضعیت بازار خود را نشان داده است امتیازی برای ما محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha