مشاور و روانشناس شورای حل اختلاف همدان، یکی از عوامل بسیار مهم رضایت زن و مرد از زندگی خانوداگی را، رضایت از روابط جنسی برشمرد.

سلامت نیوز : مشاور و روانشناس شورای حل اختلاف همدان، یکی از عوامل بسیار مهم رضایت زن و مرد از زندگی خانوداگی را، رضایت از روابط جنسی برشمرد.
 
 "نرگس غلامی" ، عنوان کرد: یکی از نخستین عواملی که انسان را به سمت ازدواج و جنس مخالف سوق می‌دهد، نیاز جنسی است چرا که در قرآن تاکید شده، مرد و زن برای رسیدن به آرامش یکدیگر خلق شده‌اند.
 
 وی ادامه داد: در ازدواج، فرد علاوه بر ارضاء میل جنسی می‌تواند به آرامش روحی، روانی و فکری دست یابد و عشقی که خداوند در نهاد زوجین قرار داده، به فعلیت می‌رسد.
 
 وی عنوان کرد: با بررسیهای انجام شده به اثبات رسیده که ارضاء میل جنسی در خانواده موجب افزایش ارتباطات و صمیمیت فکری بین اعضای خانوداه می‌شود در حالی‌که در برخی خانوده‌ها، زوجین به دلیل شرم و حیا، نارضایتی خود را ابراز نمی‌کنند در حالی که در زندگی آنها تاثیرگذار است.
 
 وی اضافه کرد: در صورتی که فردی در چارچوب خانواده ارضاء نشود به صورت رفتارهای پرخاشگرانه و بهانه‌جویی بروز داده می‌شود که در برخی موارد به دلیل ارضاء نشدن در این چارچوب فرد دچار انحرافات جنسی می‌شود.
 
 غلامی اظهار کرد: آموزشهای قبل از ازدواج و آموزش مهارتهای زندگی موجب حل بسیاری از مشکلات در حین زندگی می‌شود که با آموزش مدیریت خشم، تصمیم‌گیری، خودآگاهی،‌ مهارت حل مسئله، مهارت همدردی، مهارت مقابله با هیجان و استرس و مهارت فکر انتقادی بسیاری از این‌گونه مشکلات برطرف می‌شود.
 
 وی هم‌کفو بودن را یکی دیگر از عوامل سازگاری بین زن و مرد خواند و گفت: هم‌کفو بودن از نظر خانواده، ثروت، سن، تحصیلات،علایق و نوع زندگی خانوادگی در سازگاری بین زن و مرد بسیار موثر است.
 
 این روانشناس اضافه کرد: در صورتی که هر یک از افراد خانواده وظایف خود را در زندگی بدانند بسیاری از مشکلات آن خانواده برطرف می‌شود.
 
 وی اظهار کرد: مدیریت خانواده، ‌تامین نیازهای جنسی و تامین هزینه‌ها برعهده مرد بوده و زن وظیفه تمکین جنسی، اطاعت از شوهر و انجام کارهای خانه به عنوان یک وظیفه اخلاقی را دارد که در صورت قرار گرفتن هریک از مسئولیتها در جای خود، بسیاری از مشکلات آنها برطرف می‌شود.
 
 غلامی افزود: اساس زندگی زناشویی محبت و دوستی است که رعایت اخلاق و خوش‌رفتاری نسبت به یکدیگر یکی از مهمترین شرایط سازگاری زوجین است.
 
 وی به وجود تقوا در میان خانوده‌ها تاکید کرد و گفت: خانواده در صورت رعایت عفاف و پاکدامنی مثل نگاه نکردن به نامحرم، رعایت حجاب، حس اطمینان به همسر و وفاداری، زندگی زناشویی خوب را تداوم می‌بخشد.
 
 وی گفت: زن و مرد باید روحیات، علایق و طرز تفکر یکدیگر را بشناسند و تفاوتهای یکدیگر را به راحتی بپذیرند و در صورت داشتن تفاوتها، دامنه تحمل خود را گسترش دهند تا بتوانند روابط زناشویی خود را حفظ کنند.
 
 غلامی اظهار کرد: زن و مرد علاوه بر تفاوتهای فیزیکی از لحاظ روانی هم با یکدیگر متفاوت هستند به عنوان مثال زنان نسبت به مردان هیجان‌پذیرترند و حالات عاطفی در زنان قویتر است در حالی‌که مردان این گونه نیستند.
 
 وی افزود: مردان بیشتر جذب ارزشهای نظری، سیاسی و اقتصادی می‌شوند در حالی‌که زنان بیشتر جذب ارزشهای زیبایی، اجتماعی و مذهبی می‌شوند.
 
 وی با بیان اینکه احساسات زنان و مردان در هنگام ناراحتی متفاوت است، بیان کرد: اکثر مردان در هنگام ناراحتی تمایل دارند ساکت باشند در حالی‌که زنان در هنگام ناراحتی تمایل دارند در آن لحظه با همسرشان صحبت کنند.
 
 غلامی عنوان کرد: همکاری عملی مانند خرید یا انجام کارهای خانه و رسیدگی به امور فرزندان یکی دیگر از مسائل مهمی است که موجب افزایش رضایت زوجین از یکدیگر می‌شود.
 
 این روانشناس عنوان کرد: در ارتباطات کلامی زن و شوهر باید به گونه‌ای ارتباط برقرار کنند که به دور از توهین،‌ فحاشی، طرفداری، انتقاد و سرزنش باشد و مثبت‌اندیشی موجب افزایش ارتباط و صمیمیت بین زوجین می‌شود چرا که بسیاری از مشکلات از طریق ارتباطات کلامی از بین می‌رود.
 
 وی گفت: عشق مظهر انسانیت بوده و تنها عشق است که می‌تواند در مقابل شر بایستد. اما متاسفانه در دنیایی زندگی می‌کنیم که هدف انسانها مرتفع ساختن نیازهای مادی است و به این مسائل کمتر توجه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha