سلامت نیوز : قرص های ضد بارداری به دلیل اینكه باعث ایجاد لخته در وریدهای مغز در ماه رمضان می شود باید با احتیاط و تحت نظر پزشك مصرف شود علاوه بر آن تاثیرات معنوی روزه در استحكام شخصیت افراد نباید نادیده گرفت.
دكتر مسعود اعتمادی فرد متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: متاسفانه برخی از خانم ها در دوران ماه رمضان از قرص های ضد بارداری استفاده می كنند كه عوارض بسیار زیادی دارند و یكی از این عوارض ایجاد انسداد در شریان ها و وریدهای بدن همانند عروق مغز است. وی گفت: با توجه به اینكه مصرف زیاد این قرص ها به صورت شایع در این ماه دیده شده توصیه می كنم قبل از مصرف حتما با پزشك مرتبط مشورت شود. وی با اشاره به علایم عارضه در نتیجه استفاده از این قرص ها در ماه رمضان تصریح كرد: سردرد شدید، تشنج ها و علائم یك طرفه عصبی از علائم ایجاد لخته در وریدهای مغز است البته این علائم و عارضه در همه افراد به وجود نمی آید.

در ماه رمضان از دهان شویه دراز مدت استفاده شود
دكتر فارسی دندانپزشك در ادامه افزود: توصیه می شود در ماه رمضان كه عادات تغذیه ای ،كمی تغییر می كند بهداشت دهان و دندان نسبت به قبل بیشتر رعایت شود. وی گفت: با توجه به اینكه تعداد دفعات مسواك زدن در این ماه نسبت به قبل كاهش می یابد استفاده از نخ دندان در افطار و سحر و استفاده از خمیردندان و دهان شویه دراز مدت ضروری است تا در این مدت كه 16 ساعت چیزی نمی خورند باعث بوی بد دهان نشود.

روزه باعث تسلط فرد در حفظ نفس می شود
دكتر فربد فدایی روانپزشك در ادامه افزود: یكی از مهمترین ویژگی های سلامت روانی توانایی فرد درباره انگیزه های غریزی است. روزه گرفتن با توجه به اینكه باعث تسلط فرد در حفظ نفس خود می شود می تواند قدرت اراده بیشتری را برای همه افراد ایجاد كند از سوی دیگر با انجام روزه از اینكه شخص می تواند یك كار دشوار را به پایان ببرد در انتها اساس رضایت و شادمانی می كند بنابراین می توان گفت كه روزه باعث تقویت شخصیت و اراده افراد از نظر روانی می شود. وی گفت: البته درك وضعیت محرومان و همبستگی اجتماعی نیز از دیگر فواید روزه است كه تاثیر زیادی بر ساختن شخصیت یك فرد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha