سلامت نیوز : یك متخصص غدد و متابولیسم در سمینار تازه های دیابت گفت: یك بیمار دیابتی باید بداند اگر رژیم غذایی مناسب برای یك فرد دیابتی را به درستی رعایت نكند سریع نیاز به انسولین پیدا نخواهد كرد.

به گزارش ایسنا، دكتر محمدی در این همایش كه در یزد برگزار شد، در خصوص داورهای جدید كنترل دیابت اظهار كرد: داروهای جدید در كنار داروهای قدیمی می تواند به یك بیمار دیابتی در روند سلامت وی كمك بیشتری كند.

وی تاكید كرد: اگر درمان سریع انجام شود و تشخیص نیز زودهنگام باشد عوارض كمتری را در دیابت شاهد خواهیم بود چرا كه در حال حاضر 40 درصد از بیماران دیالیزی دارای بیماری دیابت هستند بنابراین باید حساسیت بیشتری در تشخیص و درمان بیماری دیابت در جوانان، زنان باردار و افرادی كه تازه به بیمای دیابت متبلا شده اند داشته باشیم.

محمدی خاطرنشان كرد: علاوه بر اینكه پزشكان باید حساسیت بیشتری نسبت به درمان به موقع بیمار داشته باشند، تغییر سبك زندگی بیمار نیز نقشی بسیار مفید و موثری در بهبودی و كاهش عوارض بیماری دیابت دارد.

وی گفت: علاوه بر اینكه فاكتورهای محیطی تاثیر بسیار قوی بر بروز بیماری دیابت و شدت و ضعف و عوارض ناشی از آن دارند، بیماران باید بدانند كه با رعایت سبك زندگی سالم همراه با ورزش متناسب با سن و وزن آنها می توانند زندگی بهتری داشته باشند و حتی این موضوع بر كم كردن داروی فرد دیابتی هم تاثیرگذار است بنابراین باید بر سبك زندگی سالم در ابتدای بروز بیماری دیابت و حتی قبل از آن تاكید شود.

دكتر خلیل زاده فوق تخصص غدد نیز در این همایش گفت: بیماری دیابت به عنوان پنجمین دلیل مرگ و میر در دنیا همخوانی نزدیكی با چاقی دارد.

وی افزود: بیماری دیابت كه بیشترین شیوع را در خاورمیانه دارد تاكنون 3 میلیون نفر را در كشور مبتلا كرده است و این آمار همچنان در كل دنیا در حال افزایش است . اخیرا سن ابتلا به دیابت نوع 2 در سنین پایین و حتی 19 سال نیز دیده می شود.

وی اضافه كرد: با توجه به اینكه این بیماری تمام جنبه های زندگی فرد را در معرض خطر قرار می دهد شخص مبتلا به دیابت حتی 10 سال از عمر خود را زودتر از دست می دهد و به عبارتی می توان گفت افزایش شیوع دیابت همخوانی نزدیكی با افزایش شیوع چاقی دارد.

وی همچنین گفت: مبتلایان به دیابت دارای اختلال خواب می شوند و از طرفی ارتباط با فامیل و دوستان در این افراد کاهش پیدا كرده و در نهایت منجر به ایجاد یک بیماری مزمن و ناتوان کننده در زندگی فرد می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha