چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت:وقتی فردی دچار درد سینه شدیدی می‌شود، باید کمتر از 2 ساعت از زمان شروع درد به پزشک مراجعه کند.

طلایی‌ترین زمان درمان «حمله قلبی» چیست؟

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های قلب و عروق گفت:وقتی فردی دچار درد سینه شدیدی می‌شود، باید کمتر از 2 ساعت از زمان شروع درد به پزشک مراجعه کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،مسعود اسلامی، متخصص بیماری‌های قلب و عروق ، درباره اینکه «زمان طلایی مراجعه فرد دچار حمله قلبی به پزشک چه زمانی است؟»، اظهار داشت: وقتی فردی دچار درد سینه شدیدی می‌شود، باید کمتر از 2 ساعت از زمان شروع درد به پزشک مراجعه کند.


وی درباره «تفاوت درد سینه و درد معده» تصریح کرد:این تشخیص سخت است.گاهی دردهای قلبی در ناحیه سینه نباشد و ممکن است درد در ناحیه معده و بالای شکم باشد و احساس شود این درد مربوط به معده و در اثر خوردن غذای سنگین باشد.


این متخصص قلب افزود: اگر فردی به صورت ناگهانی در ناحیه فوقانی شکم احساس درد کرد و این درد شدید بود، باید ابتدا در اورژانس بیمارستان نوار قلب بگیرد و اگر مشکلی نبود، باید بررسی گوارشی صورت گیرد.


اسلامی اضافه کرد: برای نمونه دردهای قلبی در ناحیه معده پیدا می‌شود و فرد هر چه می خورد فرقی ندارد و احساس درد می‌کند؛ این درد قلبی بوده و مربوط به معده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha