سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: تغذیه كودك از شیر مادر از نظر فرهنگی، اقتصادی و بهداشتی به نفع جامعه است و از بیماری‌های شایع جلوگیری می‌كند.

به گزارش ایسنا ، دكتر مهری طاهری در همایش شیر مادر كه امروز(شنبه، 8 مرداد ماه) در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز برگزار شد، اظهار كرد:‌ بیشتر زنان شاغل و حتی پرسنل مراكز بهداشتی كه خود از اهمیت شیر مادر آگاهی دارند، كودك خود را با شیر خشك تغذیه می‌كنند و این مشكل بزرگی است و باید در این زمینه راهنمایی‌های لازم ارائه شود.

وی افزود: برخی مادران نحوه صحیح شیر دادن به كودك را نمی‌دانند و این امر موجب می‌شود كه مادران در روزهای ابتدایی پس از زایمان نخست، دچار درد سینه می‌شوند به دلیل اینكه مادر تكنیك صحیح شیردهی را نیاموخته، به سلامت خود آسیب وارد و برای حفظ سلامت خود از شیردهی امتناع می‌كند در نتیجه به درد سینه و عفونت مبتلا و در نهایت به جراحی منجر می‌شود.

طاهری تصریح كرد: ‌در صورتی كه مادران، آموزش‌های لازم را دریافت كنند، سلامت جامعه تامین می‌شود زیرا سلامت جسمی و روانی جامعه به سلامت تك‌تك افراد وابسته است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی جندی‌شاپور اهواز تاكید كرد: ارتقاء رابطه عاطفی میان كودك و مادر از مهمترین مزایای شیردهی به كودك است. شیردهی موجب انقباض رحم می‌شود و در نتیجه از خونریزی پس از زایمان پیشگیری می‌شود. مشكلاتی مانند پوكی استخوان مادر و سرطان پستان از عوارض امتناع از شیر دادن به كودك است. تنظیم فاصله میان بارداری‌ها از دیگر فواید شیردهی به كودك است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha