محققان ارتباط بین غذا خوردن در خارج از خانه و خطر مرگ را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که غذا خوردن در محیط های خارج از منزل به طور قابل توجهی با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از آن ارتباط دارد.

ارتباط بیرون از خانه غذا خوردن با افزایش ریسک مرگ زودهنگام

سلامت نیوز:محققان ارتباط بین غذا خوردن در خارج از خانه و خطر مرگ را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که غذا خوردن در محیط های خارج از منزل به طور قابل توجهی با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از آن ارتباط دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ، اگرچه برخی از رستوران‌ها غذاهای با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، اما کیفیت رژیم غذایی برای وعده‌های غذایی خارج از خانه، به ویژه از فست فودهای زنجیره‌ای، معمولاً در مقایسه با وعده‌های غذایی پخته شده در خانه پایین است.


به گزارش ساینس دیلی،شواهد نشان داده است که وعده‌های غذایی خارج از خانه دارای چگالی انرژی، چربی و سدیم بالایی هستند و میزان میوه، سبزیجات، غلات کامل و مواد مغذی محافظ مانند فیبرهای غذایی و آنتی اکسیدان‌ها در آنها کمتر است.


«وی بائو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آیووا، در این باره می‌گوید: «شواهد نشان می‌دهد که غذا خوردن در خارج از خانه با افزایش خطر بیماری‌های مزمن مانند چاقی و دیابت و نشانگرهای زیستی سایر بیماری‌های مزمن همراه است.»


محققان داده‌های حاصل از پاسخ به پرسشنامه‌هایی را که طی مصاحبه‌های حضوری خانگی از ۳۵,۰۸۴ فرد بزرگسال ۲۰ سال به بالا را از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۴ تجزیه و تحلیل کردند. پاسخ دهندگان عادات غذایی خود را از جمله دفعات خوردن وعده‌های غذایی تهیه شده در خارج از خانه گزارش کردند. سپس محققان این گزارشات را با گزارشات مرگ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵ مرتبط کردند.


محققان خطر مرگ در بین شرکت کنندگانی که معمولاً بیرون از منزل غذا می‌خوردند (دو وعده یا بیشتر در روز) را با افرادی که به ندرت بیرون غذا می‌خوردند (کمتر از یک وعده در هفته) مقایسه کردند. آنها مشاهده کردند خطر مرگ به هر دلیل در افرادی که عمدتاً بیرون غذا می‌خوردند ۱.۴۹، مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی ۱.۱۸ و مرگ ناشی از سرطان ۱.۶۷ درصد بود.


محققان تاکید می‌کنند که مصرف مکرر وعده‌های غذایی خارج از خانه یک عادت سالم نیست و باید مردم را ترغیب کرد که وعده‌های غذایی بیشتری را در خانه تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha