یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 31001

پرستار بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: انسداد روده پس از عمل جراحی سبب جمع شدن ترشح، تهوع، استفراغ، نفخ شکم و حتی درد می شود و جویدن آدامس از روش های مناسب برای کاهش طول مدت انسداد گذرای روده پس از برداشتن کیسه صفرا (کوله سیستکتومی) است.

سلامت نیوز : پرستار بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: انسداد روده پس از عمل جراحی سبب جمع شدن ترشح، تهوع، استفراغ، نفخ شکم و حتی درد می شود و جویدن آدامس از روش های مناسب برای کاهش طول مدت انسداد گذرای روده پس از برداشتن کیسه صفرا (کوله سیستکتومی) است.


مریم رضایی در گفت وگو با خبرنگار نظام پرستاری کشور اظهار کرد: به کسانی که کیسه صفرا را برمی دارند توصیه می شود حداقل طی 6 ماه نخست پس از عمل جراحی محدودیت در مصرف چربی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ترشحات صفراوی نقش کمکی در هضم چربی دارد، ادامه داد: از این رو این افراد باید غذاهای چرب و سرخ کرده، کره، شیر و ماست پرچرب و حتی تخم مرغ به ویژه زرده آن را کمتر مصرف کنند.

پرستار بخش جراحی بیمارستان امام خمینی(ره)افزود: مرحله هضم غذا در معده آغاز می شود سپس با ورود به دئودنوم بخش ابتدایی روده و ترشح کیسه صفرا به این بخش مرحله دوم هضم غذا و چربی آغاز می شود اما در افرادی که کوله سیستکتومی شده اند به علت ترشح نشدن صفرا در صورت مصرف فراوان چربی به دفعات به درد شکم و دل درد دچار می شوند از این رو به این افراد توصیه می شود از مصرف بی رویه چربی و غذاهای چرب خودداری کنند.

رضایی گفت: چنانچه برای برداشتن کیسه صفرا بیمار لاپاراتومی (باز کردن شکم) شده باشد باید با رعایت برخی نکات چون پرهیز از برداشتن اجسام سنگین مانع از باز شدن بخیه های ناحیه برش عمل و بروز فتق(هرنی) شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha