سلامت نیوز : رییس اداره سرطان وزارت بهداشت از اجرای برنامه پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ در مناطق تحت پوشش 24 دانشگاه علوم پزشكی كشور خبر داد.

دكتر رشید رمضانی در گفت‌وگو با  ایسنا، با اعلام این خبر گفت: هر چند سرطان‌های روده بزرگ و راست روده از سرطان‌های شایع كشور هستند اما خوشبختانه قابل پیشگیری بوده و قابلیت تشخیص زودرس دارند.

وی گفت: برنامه پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ به تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور ابلاغ شده و اكنون در 24 دانشگاه جاری است. در تهران نیز دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی این برنامه را در حوزه تحت پوشش خود پیش می‌برد. دانشگاه علوم پزشكی تهران نیز در فاز مقدماتی این كار قرار دارد. در مجموع دانشگاه‌ها موظف هستند افرادی كه سابقه این سرطان در خانواده‌شان دارند را فراخوان كنند. خود افراد نیز می‌توانند به واحدهای تعریف شده برای سرطان كولوركتال مراجعه كنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

به گفته رییس اداره سرطان وزارت بهداشت، به دنبال ابلاغ برنامه پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ به دانشگاه‌های علوم پزشكی، معاونان بهداشتی دانشگاه‌ها موظف هستند سرطان‌های كولوركتال ثبت شده در نظام ثبت سرطان را استخراج و به معاونت درمان خود ابلاغ كنند. معاونت درمان نیز بر اساس این اطلاعات افراد را فراخوان می‌كند.

وی اجرای برنامه پیشگیری و تشخیص زودرس سرطان روده بزرگ را یكی از اقدامات بسیار مثبت در جهت كنترل و پیشگیری از بروز سرطان‌ها در كشور عنوان كرد و گفت: این برنامه الگویی می‌شود برای پیشگیری و كنترل دیگر سرطان‌ها در كشور.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha