عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: گاهی اوقات وقتی آلودگی هوا افزایش می‌یابد، با تعطیلی مدارس و ادارات فقط مرهمی بر این زخم گذاشته می‌شود و متأسفانه این معضل حل نشده باقی می‌ماند.

تعطیلی ادارات در زمان آلودگی هوا فقط مرهمی بر این زخم است
سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: گاهی اوقات وقتی آلودگی هوا افزایش می‌یابد، با تعطیلی مدارس و ادارات فقط مرهمی بر این زخم گذاشته می‌شود و متأسفانه این معضل حل نشده باقی می‌ماند.

حسن تأمینی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اینكه چرا هر سال حل پرونده آلودگی هوا بدون نتیجه به زمان دیگری موكول می‌شود، اظهار داشت: علت اصلی موكول شدن حل پرونده آلودگی هوا به زمان دیگر این است كه هیچ كس در این زمینه پاسخگو نیست.

وی ادامه داد: چون دستگاه‌های هم عرضی كه در خصوص آلودگی هوا مسئول و متولی هستند، به صورت جداگانه با این موضوع برخورد می‌كنند، این معضل برای همیشه حل نمی‌شود ضمن اینكه متولی واحدی در زمینه از بین بردن آلودگی هوا وجود ندارد.

تأمینی افزود: نبودن متولی واحد در زمینه حل پرونده آلودگی هوا مشكل ساز شده و این موضوع بارها در كمیسیون بهداشت و كمیسیون اصل 90 مجلس بحث‌های زیادی را برانگیخته است منتها هنوز این معضل حل نشده باقی مانده است در حالیكه خیلی از كشورهای دیگر كه همزمان با ما این مشكل را پیگیری ‌كردند، توانستند مشكل آلودگی هوای كشور خود را حل كنند ولی هنوز در كشور ما هنوز این مشكل حل نشده باقی است.

عضو كمیسیون بهداشت مجلس گفت: گاهی اوقات وقتی آلودگی هوا افزایش می‌یابد، با تعطیلی مدارس و ادارات فقط مرهمی بر این زخم زده می‌شود و متأسفانه بدون حل كامل این مشكل پروسه باطل در سال بعدی تكرار می‌شود كه در این زمینه باید فكر اساسی شود.

وی با بیان اینكه باید در خصوص حل معضل آلودگی هوا متولی واحدی وجود داشته باشد، تصریح كرد: مجلس نیز این آمادگی را دارد كه هر سازمانی در زمینه حل معضل آلودگی هوا كمكی بخواهد، دریغ نكند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha