رئیس شورای شهر تهران گفت: ‌براساس داده‌های به دست آمده از کشورهای توسعه یافته اگر زمان حضور در واگن‌های قطار و اتوبوس‌ها به کمتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش یابد، کمتر به کرونا مبتلا می شوند و شهروندان باید مواظب باشند در این شرایط در حمل و نقل عمومی کمتر حضور پیدا کنند.

حضور کمتر از ۲۰ دقیقه در حمل و نقل عمومی خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

سلامت نیوز:رئیس شورای شهر تهران گفت: ‌براساس داده‌های به دست آمده از کشورهای توسعه یافته اگر زمان حضور در واگن‌های قطار و اتوبوس‌ها به کمتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش یابد، کمتر به کرونا مبتلا می شوند و شهروندان باید مواظب باشند در این شرایط در حمل و نقل عمومی کمتر حضور پیدا کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایلنا، محسن هاشمی در پایان جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز طرح جامع مدیریت پسماند در دستور بود و به صورت لایحه از طرف شهرداری به شورای شهر ارائه شد که با ۲۲ ماده و چند تبصره و چند پیوست امروز بررسی و به تصویب رسید. 


او ادامه داد: از صدا و سیما خواهش می‌کنم نسبت به طرح این موضوع برای مردم کوشا باشند چرا که با درک موضوع توسط مردم همکاری برای اجرای طرح بیشتر می‌شود. 


رئیس شورای شهر تهران افزود: از شهرداری تهران نیز درخواست می‌کنم در چند ماه باقی مانده از این دوره شورای شهر این طرح را هرچه سریعتر اجرائی کند. 
هاشمی ادامه داد: در پسماند این موضوع بسیار مهم است که اولا مقدار زباله کم شود، دوما تفکیک زباله انجام شود، سوما انتقال زباله به خارج از شهر تهران کم شود، همچنین شیرابه زباله کاهش یابد، تولید کمپوست و انرژی از زباله فراهم شود و در مجموع ته‌مانده زباله بسیار کاهش پیدا کند. 


او گفت: چگونگی از بین بردن زباله گردی و کودکان کار نیز در این طرح مطرح است که تک تک آن‌ها برای مردم جالب و قابل اجرا است و باید همکاری وسیعی در این زمینه انجام شود. 


هاشمی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت کرونا در تهران گفت: آماری که از بهشت زهرا به دست می‌آوریم در حال بالارفتن است و از ۱۵ فوتی کرونایی به بالای ۷۰ رسیده‌ایم که به نظر می‌رشد از این عدد بالاتر هم خواهد رفت در نتیجه موضوع بسیار جدی است. 


رئیس شورای شهر تهران افزود: درست است که مردم باید به صورت جدی به توصیه‌ها و اقتداری که به خرج داده می‌شود عمل کنند اما راه حل اصلی پس از گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا بحث واکسن است و امیدواریم مساله واکسیناسیون جدی‌تر گرفته شود. 


او با بیان اینکه حمل و نقل یکی از اصلی‌ترین جاهایی است که ویروس گسترش می‌یابد گفت: براساس داده‌های به دست آمده از کشورهای توسعه یافته اگر زمان حضور در واگن‌های قطار و اتوبوس‌ها به کمتر از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه کاهش یابد، کمتر به کرونا مبتلا می شوند و شهروندان باید مواظب باشند در این شرایط در حمل و نقل عمومی کمتر حضور پیدا کنند. 


هاشمی افزود: خوشبختانه با تعطیلی اعمال شده حمل و نقل عمومی خلوت‌تر شده است اما مردم باید مواظب باشند و فعلا کمتر در سیستم حمل و نقل عمومی حضور یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha