سلامت نیوز : مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر هرمزگان گفت: 82 درصد مبتلایان به مالاریا در این استان از اتباع بیگانه افغانستان و پاكستانی هستند كه به صورت غیرقانونی وارد هرمزگان شده‌اند.

به گزارش فارس  رضا صفری بعد از ظهر امروز در كمیته علمی حذف مالاریا استان با اشاره به آمار مالاریا در چهار ماهه نخست سال ‌جاری در استان اظهار داشت: خوشبختانه منطقه مالاریا خیز بشاگرد كه در چند سال گذشته آمار بالای مالاریا استان را به خود اختصاص داده بود تاكنون صفر گزارش شده است.
وی افزود: از ابتدای سال ‌جاری تاكنون 129 مورد مالاریا ثبت شده كه نسبت به سال گذشته 50 درصد كاهش داشته و از این تعداد 119 مورد ویواكس و 10 مورد فالسیپارم بوده است.
مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر هرمزگان خاطرنشان كرد: مردم در مناطق مالاریا خیز باید اصول پیشگیری را رعایت كنند تا مورد گزش پشه مالاریا قرار نگیرند به طوری كه در پیك دوم مالاریا استفاده از پشه‌بند در بیرون از منزل و فضای باز در مناطق مالاریاخیز بسیار ضروری است.
صفری با تاكید به مراجعه به هنگام در صورت مشاهده علائم مالاریا ابراز داشت: مردم باید در صورت مشاهده و بروز تب و لرز شدید به مراكز بهداشتی درمانی مراجعه كنند تا هر چه زودتر مراحل تشخیصی ابتلا به این بیماری توسط پزشكان بررسی شود.
این مسئول همچنین خواستار همكاری مردم با پرسنل بهداشتی در سم پاشی‌های ابقایی در شهرستان‌های جاسك، میناب و بشاگرد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha