استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است.

هر علامت بیماری را کرونا بدانیم/الان فصل سرماخوردگی نیست

سلامت نیوز:استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدرضا صالحی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با انتقاد از تصمیم سازی نادرست و ساده انگاری و عادی انگار مردم که موجب شیوع مجدد و گسترده کرونا در کشور شده است، افزود: تیم‌های بیمارستانی به شدت تحت فشارند و مشوق‌های معنوی و مادی می‌تواند تاب آوری آنها را برای عبور از پیک بیماری تقویت کند.


این فوق تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه نتیجه تست پی سی آر ۶۰ تا ۷۰ درصد درست است، گفت: الان سرماخوردگی نداریم و هر علامت بیماری مثل تب، آبریزش، عطسه و سرفه علامت کرونا است و افراد با مشاهده این علائم باید خودشان را ایزوله کنند و در صورت بدتر شدن علائم به مراکز درمانی مراجعه کنند.


صالحی با ابراز خشنودی از اینکه سن ابتلای افراد پایین آمده اما کودکان بدحال نادرند، افزود: افراد بالای ۶۰ سال و یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای در صورت ابتلاء و ظهور علائم زودتر به پزشک مراجعه کنند.


وی از مردم خواست که در صورت مشاهده کمترین علامت بیماری از بیرون آمدن خودداری کنند و پروتکل‌ها را اعم از فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات و دورهمی‌ها و زدن ماسک و شستشوی دست‌ها بیشتر رعایت کنند.


صالحی، اهمیت واکسیناسیون را یادآور شد و گفت: برخی از متخصصان معتقدند در صورت مؤثر بودن واکسن‌ها ۲ سال زمان می‌برد تا بیماری کنترل شود در غیر این صورت شاید تا ۱۰ سال هم زمان برای مهار بیماری لازم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha