دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 310145

به طور معمول خارش و شوره سر به دلیل اشتباهات رایجی است که در نگهداری از پوست و مو مرتکب می‌شویم به طوری که گفته می‌شود حدود 50 درصد افراد از خارش و شوره مو رنج می‌برند.در ادامه به برخی نکات در مراقبت روزانه از مو و پوست سر اشاره می کنیم:

4 اشتباه که به موی شما آسیب می‌رساند

سلامت نیوز:به طور معمول خارش و شوره سر به دلیل اشتباهات رایجی است که در نگهداری از پوست و مو مرتکب می‌شویم به طوری که گفته می‌شود حدود 50 درصد افراد از خارش و شوره مو رنج می‌برند.در ادامه به برخی نکات در مراقبت روزانه از مو و پوست سر اشاره می کنیم: 

استفاده از نرم کننده پیش از خشک کردن با حوله

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،توصیه می‌شود موهایتان را پیش از استفاده از نرم کننده مو و درست بعد از شست وشو با شامپو با حوله خشک کنید زیرا  آب اضافی مانع جذب نرم کننده می‌شود.

نگه داشتن سشوار نزدیک‌تر از فاصله 20 سانتی متری به سرخود

گرمای بیش از حد می‌تواند به هر نوع مویی آسیب برساند. به همین دلیل سر سشوار باید حداقل در فاصله ۲۰ سانتی متری از موی شما قرار داشته باشد.

تقسیم نکردن مو به چند بخش به هنگام سشوار کشیدن

اگر می‌خواهید مو‌های خود را به درستی حالت دهید، گرفتن سشوار به رشته‌های موهایتان به شکل تصادفی راهکاری درست نیست.متخصصان پیشنهاد می‌کنند مو‌های خود را به چند بخش تقسیم و پس از آن، یکی یکی اقدام به گرفتن باد گرم به سوی آن‌ها کنید. 

استفاده از ناخن‌ها برای خاراندن سر

از ناخن‌های خود یا مداد یا هر چیز دیگری که دارای نوک تیزی است، برای خاراندن سر استفاده نکنید؛ چرا که این کار باعث ایجاد خراشیدگی در پوست شما می‌شود. هنگامی که احساس خارش روی پوست سرتان می‌کنید، به آرامی از نوک انگشت خود استفاده کنید و منطقه تحریک شده را به آرامی ماساژ دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha