دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 310147

آلرژی غذایی بیماری‌ آزار دهنده ای است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند به گونه‌ای که اندکی پس از خوردن انواع خاصی از غذاها، علایم آلرژی بروز می‌کند.حساسیت یا همان آلرژی باعث خارش و تحریک پوست و علایم مختلف می‌شود.

6 ماده غذایی حساسیت‌زا

سلامت نیوز:آلرژی غذایی بیماری‌ آزار دهنده ای است که بسیاری از مردم از آن رنج می برند به گونه‌ای که اندکی پس از خوردن انواع خاصی از غذاها، علایم آلرژی بروز می‌کند.حساسیت یا همان آلرژی باعث خارش و تحریک پوست و علایم مختلف می‌شود.

بهترین راه جلوگیری از حساسیت 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،بهترین راه جلوگیری از بروز حساسیت شناسایی آلرژن‌های احتمالی در رژیم غذایی است. از جمله :

  آلرژی سویا

این آلرژی، به دلیل مصرف تمام محصولات سویا مانند دانه‌های سویا و سس سویا اتفاق می‌افتد.آلرژی سویا را می‌توان از دوره کودکی تشخیص داد؛ به گونه‌ای که در نوزادانی که از ترکیبات غذایی مبتنی بر سویا استفاده می‌کنند، مشاهده می‌شود.

  آلرژی بادام زمینی

آلرژی به بادام زمینی فقط به این نوع محدود نمی‌شود بلکه شامل کره بادام زمینی، روغن بادام زمینی و هر محصولی است که حاوی مواد تشکیل دهنده آن باشد. 

آلرژی گندم

حساسیت به گندم یا گلوتن در  بسیاری از افراد رایج است بیمار باید از خوردن هر نوع ماده غذایی حاوی این ماده که از آن مواد نشاسته‌ای زیادی مانند ماکارونی و بیسکویت درست می‌شود، پرهیز کند. 

آلرژی شیر گاو

احتمال بروز حساسیت به شیر در نوزادان و کودکان بیشتر است و ممکن است بزرگ سالان را هم درگیر کند، اما اغلب با افزایش سن از بین می‌رود. قرار گرفتن در معرض آن می‌تواند باعث تورم لب ها، زبان یا گلو و همچنین خارش یا گزگز شدن دهان شود. 

آلرژی تخم مرغ

تخم مرغ یکی از رایج‌ترین غذا‌هایی است که ممکن است باعث واکنش آلرژیک در افراد جوان یا پیر شود.بیشتر افراد به پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ و در برخی موارد به زرده تخم مرغ حساسیت دارند. 

آلرژی آجیل و خشکبار

آجیل از جمله خوراکی‌هایی است که علایم آلرژی مانند درد معده، اسهال، حالت تهوع و استفراغ، خارش پوست و تنگی نفس را بعد از خوردن نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha