دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 310168

استاد بیماری‌های زنان گفت: به بانوان باردار توصیه می‌کنیم برای اجتناب از ابتلا به کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند، از منزل خارج نشوند، تغذیه مناسب و استراحت کافی داشته باشند تا سیستم ایمنی قوی در آنها ایجاد شود.

«بانوان باردار» چکار کنند به کرونا مبتلا نشوند؟

سلامت نیوز:استاد بیماری‌های زنان گفت: به بانوان باردار توصیه می‌کنیم برای اجتناب از ابتلا به کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند، از منزل خارج نشوند، تغذیه مناسب و استراحت کافی داشته باشند تا سیستم ایمنی قوی در آنها ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، اعظم السادات موسوی، استاد بیماری‌های زنان و زایمان  در پاسخ به این پرسش که «کرونا برای مادران باردار چه خطراتی دارد؟»، بیان داشت:اگر کرونا در زمان بارداری اتفاق بیفتد ممکن است فرد به نوع شدید آن مبتلا شود؛ البته این طور نمی گوییم که خانم‌های باردار بترسند اما باید زیاد احتیاط کنند.


وی ادامه داد:چون براساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت هنوز واکسیناسیون به مادران بار دار توصیه نمی‌شود.
این استاد بیماری‌های زنان اظهار داشت:البته واکسیناسیون مانعی وجود ندارد اما سازمان جهانی بهداشت رسما اعلام نکرده تا خانم‌های باردار واکسیناسیون شوند.


موسوی گفت: ممکن است یکماه دیگر این توصیه تغییر کند.اکنون نیز به تعدادی از خانم‌های باردار واکسن تزریق کردند اما هیچ عارضه‌ای در آنها دیده نشده و مانند جمعیت عادی بوده‌اند.


وی ابراز داشت:البته اگر این موضوع اعلام شود نیاز هست تا خانم های باردار هم واکسینه شوند چون می‌خواهیم مراقبت بیشتری داشته باشیم.
این استاد بیماری‌های زنان ابراز داشت:اکنون به مادران باردار توصیه می‌کنیم برای اجتناب از ابتلا به کرونا باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند، از منزل تا حد امکان خارج نشوند، تغذیه مناسب و استراحت کافی داشته باشد تا سیستم ایمنی قوی در آنها ایجاد شود.


موسوی تاکید کرد: اگر خانمی در دوران بارداری دچار کرونا شود، ممکن است از نوع شدید باشد؛ چراکه در دوران بارداری سیستم ایمنی ضعیفتر شده و ظرفیت ریوی کمتر می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که «آیا از مادر کرونایی نوزاد کرونایی به دنیا می‌آید؟»،خاطرنشان کرد:الزاما این طور نیست؛ در دنیا چند نمونه انگشت شمار گزارش شده اما در ایران نداشتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha