سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام كرد حدود یك سوم از جمعیت جهان یا حدود دو میلیارد نفر به یكی از ویروس‌هایی كه عامل بروز بیماری كبدی هپاتیت هستند مبتلا شده‌اند و سالانه تقریبا یك میلیون نفر در سراسر دنیا قربانی این بیماری می‌شوند.

سلامت نیوز : سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدیدی اعلام كرد حدود یك سوم از جمعیت جهان یا حدود دو میلیارد نفر به یكی از ویروس‌هایی كه عامل بروز بیماری كبدی هپاتیت هستند مبتلا شده‌اند و سالانه تقریبا یك میلیون نفر در سراسر دنیا قربانی این بیماری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، این آژانس سازمان ملل در گزارش خود هشدار داد: از آنجا كه بیشتر حاملان این ویروس از آلوده بودن خود بی‌اطلاع هستند می‌توانند ناخواسته بیماری را به دیگران منتقل كنند و در زمانی از طول عمر خود ممكن است بر اثر پیشرفت بیماری، از كارافتاده شده یا جان خود را از دست دهند.

دكتر استون ویرسما متخصص هپاتیت در سازمان جهانی بهداشت طی یك كنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان كرد: هپاتیت یك بیماری مزمن و شایع در سراسر جهان است اما متاسفانه با وجود افزایش شیوع آن تاكنون اطلاع رسانی بسیار اندكی درباره این بیماری از سوی سیاستگذاران سلامت، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این كنفرانس كه به مناسبت روز جهانی هپاتیت از سوی سازمان ملل برگزار شده بود مقامات بهداشتی جهان تاكید كردند كه آگاهی مردم درباره این بیماری ویروسی باید افزایش پیدا كند و درباره راههای انتقال ویروس شامل آب و غذای آلوده، خون و سایر مایعات آلوده بدن به مردم هشدار داده شود.

بنابراین گزارش، از بین 5 نسخه ویروسی مختلف این بیماری شامل A،B، C، D و E طبق جدیدترین اسناد سازمان جهانی بهداشت، ویروس هپاتیت B از همه شایع‌تر بوده و می‌تواند از مادر به نوزاد در هنگام زایمان و یا در ماههای نخست تولد منتقل شود. هپاتیت همچنین از طریق سوزن آلوده بویژه در بین مصرف كنندگان مواد مخدر منتقل می‌شود.

در پایان این گزارش تاكید شده است كه اقدامات بیشتری برای پیشگیری و كنترل این بیماری باید صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha