سوز زمستان که می‌رود تصور می‌کنیم نیازی به مراقبت از پوست نیست. فصل بهار آغاز شده و هوا خوب است و همین که دست و صورت را بعد از کار یا بازگشت به منزل بشوییم؛ کافی است. اما پوست هم نیاز به تغذیه دارد؛ به‌ویژه وقتی ساعت‌های زیادی در طول روز مقابل نور آفتاب، انواع آلودگی‌های شغلی، عوامل استرس‌زای دیگر مانند آلاینده‌های هوا و... قرار داشته است.

سلامت نیوز: سوز زمستان که می‌رود تصور می‌کنیم نیازی به مراقبت از پوست نیست. فصل بهار آغاز شده و هوا خوب است و همین که دست و صورت را بعد از کار یا بازگشت به منزل بشوییم؛ کافی است. اما پوست هم نیاز به تغذیه دارد؛ به‌ویژه وقتی ساعت‌های زیادی در طول روز مقابل نور آفتاب، انواع آلودگی‌های شغلی، عوامل استرس‌زای دیگر مانند آلاینده‌های هوا و... قرار داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، در واقع بزرگترین و نخستین اقدام محافظتی ما باید حفظ سلامت بدن باشد.


1- به ترتیب استفاده کنید: بعد از رسیدن به منزل، برای پاکسازی پوست، ابتدا آن را با آب گرم و بعد آب سرد بشویید. صورت را خشک کرده و با پاک‌کننده متناسب با نوع پوست صورت (خشک/ چرب یا مختلط) سطح پوست را پاک کنید. صورت را بشویید و بعد به آن مرطوب‌کننده بزنید. برای انتخاب مرطوب‌کننده هم باید به نوع پوست دقت کنید.


2- پوشش سبک: هنوز آفتاب آنقدر تند و سوزاننده نشده است که به کرم ضدآفتاب با (spf) درصد مراقبت یا پوشانندگی) بالا نیاز باشد. اما باید از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. پیش از خارج شدن از منزل، حتماً ضدآفتاب بزنید.
نکته: اگر روزانه به مدت زیادی باید زیر نور آفتاب کار کنید، حتماً از ضدآفتاب با (spf) بالا استفاده کنید. کلاه هم سرتان بگذارید.


3- سبک باشد: فصل بهار، فصل نفس کشیدن پوست است. هوا سوز زمستان و خشکی تابستان و پاییز را ندارد. بنابراین بهتر است اصلاً آرایش صورت نداشته باشید. اگر روی این مسأله تأکید دارید، بسیار سبک آرایش کنید تا پوست بتواند نفس بکشد.


4- پوست‌اندازی کنید: تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی برای رسیدگی به پوست است. یکی از ماسک‌های خانگی لایه‌بردار بسیار خوب، مخلوط زردچوبه و ماست است. برای این منظور، یک‌سوم قاشق چایخوری زردچوبه را داخل کاسه کوچک آبجوش بریزید. چند بار آب کاسه را پر و خالی کنید تا رنگ زرد زردچوبه کاهش پیدا کند. سپس زردچوبه آبکشیده را با یک قاشق غذاخوری ماست بدون چربی مخلوط کرده و هم بزنید تا مخلوط یکدستی شود. سپس تمام صورت به جز دور چشم‌ها را با یک لایه از این ماسک بپوشانید. صبر کنید تا کاملاً خشک شود. سپس با کف دست به آرامی ماسک خشک شده را روی صورت بسایید تا ماسک از روی صورت بریزد. صورت را با آب گرم و سپس آب سرد بشویید و خشک کنید. کرم مرطوب‌کننده به صورت بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha