سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: کمربندهای طبی برای درمان کمردرد وسیله مناسبی نیست و استفاده از جکوزی در کمردردهای حاد به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

دکتر امیرحسین یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: بعد از سر درد، دومین علت مراجعه به پزشک کمر درد است.

یزدانی ادامه داد: مواردی که کمردردهای کمتر از 18 سال و بالای 50 سال باید مورد اهمیت قرار گیرد عبارتند از کاهش وزن در چند ماه اخیر، بیماری رماتیسم، محدودیت حرکت به صورت مداوم و درگیری مفاصل انتهای بدن و عدم ارضای شغلیست.

وی تصریح کرد: وقتی می‌خواهیم حرکتی را انجام دهیم باید تمام اعضای خود را با آن هماهنگ کنیم و تخمین مناسب از وضع و ارتفاعی که می‌خواهیم وسیله مورد نظر را بالا بیاوریم داشته باشیم.

این متخصص طب فیزیکی به عدم استراحت مطلق در هنگام کمردرد اشاره و خاطرنشان کرد: هرگز نباید به بیمار استراحت کامل بدهیم و او را نباید سریع به جراح ارجاع دهیم بلکه باید با روشهای دیگر سعی در کاهش درد داشته باشیم.

وی عنوان کرد: کسی که رضایت شغلی ندارد در برنامه ریزی خود دچار مشکل می‌شود و حتی از برداشتن یک مداد کوچک هم دیسک او درد می‌گیرد و این به دلیل برهم خوردگی هماهنگی سیستم اوست.


یزدانی خاطرنشان کرد: در سنین بالا دیسک دچار اضمحلال می‌شود و در حرکت چرخشی نمی‌تواند پیچش را تحمل کند بنابراین کسانی که به صورت پیچشی وسیله‌ای را بلند می‌کنند در آسیب بیشتری قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha