نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مسائلی که می‌توان برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در به آن امید داشت، بالا بودن سواد سلامت مردم است.

بالابودن سواد سلامت مردم نقطه امیدی برای کنترل کرونا است

سلامت نیوز:نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مسائلی که می‌توان برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در به آن امید داشت، بالا بودن سواد سلامت مردم است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر محمد اسماعی مطلق روز چهارشنبه در بازدید از وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر افزود: با گذشت چهار روز از مهلت ۱۰ روزه محدودیت‌ها هنوز این محدودیت‌ها به صورت کامل اجرا نشده این درحالی است که در این شرایط بحرانی همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.


وی تأکید کرد: برای حساس کردن مردم نسبت به ویروس کرونا باید از تجربه‌های خانواده‌هایی که درگیر کرونا شده‌اند، استفاده کرد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با ابراز امیدواری از بالا بودن سطح آگاهی و همراهی همیشگی مردم گفت: در زمان حاضر برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت ۵۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی کافی نیست و باید به ۹۰ درصد ارتقا یابد.


وی ادامه داد: شیوع ویروس در استان بوشهر از خانوادگی به صورت روستایی و محله‌ای تبدیل شده‌است به نحوی که یک مسافر بیمار از استان دیگر توانست ۵۰ نفر از یک خانواده را آلوده کند.کشمیری اظهار کرد: هر چند از یک سال گذشته تجهیزات بهداشتی و درمانی زیادی به استان بوشهر اضافه شده اما با این‌حال باید مراقب بود که وضعیت بیش از این از کنترل خارج نشود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشکلاتی در زمینه اجرای کامل محدودیت‌ها وجود دارد با این حال فرمانداران برای همکاری و اجرای دقیق محدودیت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: به دلیل افزایش مراجعه‌کنندگان تهیه کیت‌های تست تشخیص کرونا دشوار شده و این کار به‌سختی در حال انجام است.


وی به نقل از معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد: با اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی، تمامی کادر بهداشت و درمان استان بوشهر واکسینه شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha