معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در سطح کشور در موج چهارم شیوع کووید.۱۹ نسبت به موج قبلی چهار برابر شده است.

آمار بستری مبتلایان کرونا نسبت به موج قبلی چهار برابر شده است

سلامت نیوز:معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در سطح کشور در موج چهارم شیوع کووید.۱۹ نسبت به موج قبلی چهار برابر شده است.


به گزارش سلامت نیوزبه نقل از  ایرنا، دکتر قاسم جان‌بابایی روز چهارشنبه در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اردبیل افزود: در موج چهارم شیوع کرونا، سرعت ابتلا نیز ۲ تا سه برابر شده و علت افزایش شمار مبتلایان و نیز تغییر وضعیت شهرها هم همین است.
وی میهمانی‌ها، مسافرت شهروندان و دید و بازدیدهای عید نوروز را از عوامل اصلی شیوع پیک چهارم کرونا در کشور اعلام کرد و افزود: در این موج از شیوع کرونا، میانگین بستری مبتلایان در بیمارستان ۶.۳ روز است.


معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میزان مرگ و میر مبتلایان کرونا در سطح کشور را به ازای هر ۱۰ هزار نفر ۲.۴ نفر اعلام کرد و اظهار کرد: در سایه عملکرد قابل قبول ستاد مدیریت کرونا در این استان میزان مرگ و میر مبتلایان به ازای هر ۱۰ هزار نفر در استان اردبیل ۱.۶ نفر است.
وی با ابراز رضایت از عملکرد استان اردبیل در مدیریت شیوع کرونا و با اشاره به پایین بودن نرخ مرگ و میر مبتلایان در این استان اضافه کرد: در این دوره از شیوع کرونا، شمار مراجعان به بیمارستان‌های استان ۲ برابر بیشتر از سایر استان‌هاست.


دکتر جان‌بابایی، میزان اقامت بیماران در بیمارستان‌های استان اردبیل را ۷.۷ روز اعلام کرد و ادامه داد: با این حالی که این شاخص در استان اردبیل، ۱.۴ روز بیشتر از میانگین کشوری کشوری می باشد، ولی مدیریت مطلوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده است.


وی با قدردانی ویژه از کارکنان بخش درمان و پرستاران بخش‌های کرونا در رسیدگی و مراقبت همراه با مهارت و عشق و علاقه از بیماران بستری کرونا بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با برنامه‌ریزی و مدیریت کمبود تخت‌های بیمارستانی و همزمان با افزایش ظرفیت تخت‌ها، در بحث درمان، رهگیری مبتلایان و اقدامات مرتبط با طرح شهید سلیمانی جزو استان‌های موفق کشور محسوب می‌شود.


معاون درمان وزیر بهداشت همچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون در کشور برای گروه‌های هدف و پرخطر، از آغاز تولید چهار واکسن داخلی و انجام واکسیناسیون از اواخر فصل بهار خبر داد.

 در این جلسه اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل نیز گزارشی از اقدامات ستاد کرونای استان در رابطه با اعمال محدودیت‌ها، پیگیری و کنترل بیماری، همکاری دستگاه‌های عضو ستاد و اطلاع‌رسانی گسترده از رسانه های جمعی استان ارائه داده و آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان و اقدامات انجام شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha