سلامت نیوز : مدیركل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: تغذیه انحصاری با شیر مادر تا پایان 6 ماهگی در كشور 35 درصد است در حالی كه انتظار داشتیم 60 درصد باشد.

به گزارش فارس، محمد اسماعیل مطلق اظهار داشت: یكسری قوانین مربوط به وزارت بهداشت و درمان است، كه از جمله آن می‌توان به نظارت بر اجرای بیمارستان‌های دوستدار كودك اشاره كرد. همچنین10 اقدام مناسب برای ترویج تغذیه نوزاد با شیر مادر در 530 بیمارستان دوستدار كودك اجرا می‌شود.

مدیركل دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت اضافه كرد: مرحله بعدی كه قرار است در بیمارستان‌های دوستدار كودك اجرا شود rooming in هست. كه كودك بلافاصله پس از تولید در صورتی كه مشكلی نداشته باشد كنار مادر قرار می‌گیرد. ولی بعضی از نوزادان كه نارس و بیمار هستند به بخش NICU منتقل می‌شوند و تا زمانی كه متخصصان اطفال اجازه بدهند كه نوزاد مكیدن را آغاز كند مادر در كنار نوزاد حضور می‌یابد و هم‌آغوشی مادر و نوزاد اجرا می‌شود.

به گفته مطلق طبق آمارها ترویج تغذیه با شیر مادر در بیمارستان‌ها تحت نظر دانشگاه‌های علوم پزشكی افزایش یافته بیش از 90 درصد نوزادان از شیر مادر تغذیه می‌كنند. اما انحصار تغذیه با شیر مادر به این معنی كه نوزاد از بدو تولد تا پایان 6 ماهگی فقط از شیر مادر تغذیه كند و حتی آب هم نخورد، در كشور اكنون 35 درصد است.

وی گفت: ما انتظار داشتیم میزان تغذیه انحصاری نوزاد با شیر مادر تا 6 ماهگی اكنون به 60درصد رسیده باشد اما بنا به دلایلی از جمله اختلاف نظری كه بین متخصصان اطفال، متخصصان غدد اطفال و فوق تخصصان نوزادان هست ممكن است این كار كامل اجرا نشود و ما انتظار داریم كه متخصصان به یك نتیجه واحدی برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha