شمار پرستار به بیمار در بخش عمومی در وضعیت مطلوب یك پرستار به چهار بیمار است و افزایش بیماران به شش نفر با احتمال 14 درصد، بیماران را در معرض خطر مرگ در طی 30 روز پس از پذیرش قرار می دهد.

سلامت نیوز : شمار پرستار به بیمار در بخش عمومی در وضعیت مطلوب یك پرستار به چهار بیمار است و افزایش بیماران به شش نفر با احتمال 14 درصد، بیماران را در معرض خطر مرگ در طی 30 روز پس از پذیرش قرار می دهد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان نظام پرستاری، بر اساس شاخص های استاندارد پرستار به بیمار كه از سوی شورای بین المللی پرستاری اعلام شده است، سیستم های مراقبت بهداشتی در سراسر جهان با محدودیت نیروی انسانی و افزایش تقاضای خدمات رو به رو است.
در این شرایط هنگامی كه فشار كاری زیاد می شود نسبت شمار پرستار به بیمار تقلیل پیدا می كند و بیمار و پرستار به میزان قابل توجهی در خطر قرار می گیرد.
بر اساس یافته های پژوهشی شورای بین المللی پرستاری، شمار پرستار به بیمار در بخش عمومی در وضعیت مطلوب یك پرستار به 4 بیمار است و افزایش شمار بیماران به 6 نفر با احتمال 14 درصد، بیماران را در معرض خطر مرگ در طی 30 روز پس از پذیرش قرار می دهد و افزایش 8 بیمار در برابر 4 بیمار با افزایش حدود 31 درصد مرگ و میر همراه است.
میزان بالاتر پرسنل پرستاری باعث كاهش میزان عفونت های ادراری، پنومونی، خونریزی دستگاه گوارش فوقانی و شوك در بیماران طبی و كمبود آنان سبب شكست در عملیات احیا و عفونت مجرای ادرار در بیماران می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha