یکشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 31038
سلامت نیوز : بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است همچنین مصرف این سبزی موجب كاهش قند خون می‌شود و به دیابتی‌ها كمك می‌كند.

شنبلیله با نام علمی Trigonella foenum-graecum گیاهی از تیره پروانه‌داران است.

فواید شنبلیله

شنبلیله دارای خواص اثر تقویتی، ملین، اشتهاآور، خلط آور و ضدتب، محرك جریان شیر و كاهنده قندخون است همچنین این گیاه حاوی مقادیر زیادی آهن، فسفر و ویتامین D است.

شنبلیله دارای مواد فسفره ،‌آهن و ازته است و تقویت كننده لوزالمعده نیز است همچنین دستگاه هاضمه را به كار می‌اندازد و لاغری‌های مفرط را از بین می‌برد.

شنبلیله به طور كلی شفا دهنده بیماری‌های روحی و جسمی است و در قدیم شنبلیله برای مداوای بیماری قند به كار می‌رفته است.

شنبلیله به دیابتی‌ها كمك می‌كند

فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در گفت‌وگو با  فارس بیان می‌دارد: بذر شنبلیله برای درمان دیابت مفید است. مصرف این سبزی موجب كاهش قند خون می‌شود و به دیابتی‌ها كمك می‌كند.

به گفته وی شنبلیه موجب تسكین علائم دیابت مانند پرنوشی و پرادراری می‌شود همچنین شنبلیله ملین، اشتهاآور، خلط آور، ضدتب و محرك افزایش شیر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اضافه می‌كند: دانه‌های شنبلیله كه مهمترین قسمت دارویی این گیاه است با باز كردن مجاری عروق خون، از بروز سكته قلبی پیشگیری می‌كند.

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه اظهار می‌دارد: شنبلیله یكی از سبزی‌هایی است كه از ارزش‌ غذایی بالای برخوردار است.

شنلیله كاهنده كلسترول خون است

این متخصص تغذیه می‌گوید: شنبلیله خواص زیادی دارد كه می‌توان به كاهنده قند خون، قابض، نرم‌كننده سینه، مقوی معده، قاعده‌آور، ادرار آور و افزایش دهنده شیر مادر اشاره كرد.

صفوی می‌افزاید:‌ از دیگر خواص شنبلیله می‌توان به پایین‌آورنده كلسترول خون، تقویت قوای جنسی و خلط‌ آور اشاره كرد و استفاده زیاد از شنبلیله می‌تواند سمی باشد و زنان باردار نباید از آن استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha