درپی انتشار گزارش‌هایی از استشمام بوی نامطبوع در شهر ‌پرند طی روزهای اخیر، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: محدوده‌هایی که استشمام بوی نامطبوع در آن گزارش شده بود مورد ‌پایش قرار گرفتند و مشکلی در زمینه فاضلاب و تخلفات ‌پسماند گزارش نشده است.

سلامت نیوز:درپی انتشار گزارش‌هایی از استشمام بوی نامطبوع در شهر ‌پرند طی روزهای اخیر، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم گفت: محدوده‌هایی که استشمام بوی نامطبوع در آن گزارش شده بود مورد ‌پایش قرار گرفتند و مشکلی در زمینه فاضلاب و تخلفات ‌پسماند گزارش نشده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،علیرضا عطائی با اشاره به اینکه اواخر هفته گذشته تعدادی از شهروندان از محدوده‌ شهر ‌پرند در ساعات مختلف شبانه روز گزارش‌هایی مبنی بر استشمام بوی نامطبوع دادند، اظهار کرد: اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم کارشناسانی را به محل‌های گزارش شده اعزام کرد اما در این محدوده‌ها بوی نامطبوعی استشمام نشد چراکه باتوجه به شرایط خاص آب و هوایی در ساعات مختلف شبانه روز رصد و ‌پیگیری بوی نامطبوع دشوار است.


وی ادامه داد: براساس گشت و ‌پایش‌های انجام شده در محدوده‌های گزارش شده، هیچ مورد دپوی زباله یا زباله‌سوزی مشاهده نشد همچنین سیستم فاضلاب در این محدوده‌ها مورد ‌پایش قرار گرفت و مشکلی در این زمینه نیز گزارش نشده است.


عطائی با بیان اینکه فاصلاب و ‌پسماند به‌عنوان منشا انتشار بوی نامطبوع در محدوده شهر ‌پرند شناسایی نشده‌اند و ‌پایش محدوده‌های گزارش شده از هفته گذشته به‌صورت مستمر انجام می‌شود، گفت: نمونه‌برداری از تصفیه‌خانه‌های شهری ‌پرند نیز طی امروز و فردا انجام خواهد شد تا احتمالات در این زمینه نیز بررسی شود اما بعید به‌نظر می‌رسد سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب شهری ‌پرند منشاء انتشار بوی نامطبوع باشد چراکه کمتر از سه سال از فعالیت این تصفیه‌خانه‌ها می‌گذرد و مدول جدید آن نیز در مرحله آزمایشی است.


وی ادامه داد: تا زمانی‌که منشاء انتشار بوی نامطبوع شناسایی نشود عملا نمی‌توان راهکاری برای رفع آن ارائه کرد همچنین شرایط دما در ساعات مختلف شبانه روز و سرعت و جهت وزش باد  در نحوه انتشار بوی نامطبوع تاثیر می‌گذارد و این موارد شناسایی منشا بوی نامطبوع را دچار مشکل می‌کند.


 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کریم افزود: سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها، شرکت عمران، آب و فاضلاب، ‌امور آب، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی در زمینه محیط زیست، منابع طبیعی و بهداشت نیز اگر بتوانند در گشت و ‌پایش و شناسایی منشا بوی نامطبوع در شهر ‌پرند به ما کمک کنند شاید بتوانیم در زمان کوتاه‌تری به نتیجه برسیم.

عطائی در ‌پایان با اشاره به اینکه آخرین مورد استشمام بوی نامطبوع صبح روز چهارشنبه (۲۵ فروردین)  از سوی شهروندان گزارش شده است، گفت: شهروندان از محدوده‌های مختلف شهر ‌پرند از جمله محدوده میدان استقلال استشمام بوی نامطبوع را گزارش کردند اما کارشناسان ما در این محدوده‌ها موردی را به‌عنوان منشا بوی نامطبوع شناسایی نکردند همچنین کمربند جنوبی ‌شهر پرند نیز مورد ‌پایش قرار گرفت اما موردی از دپو یا تخلف در زمینه ‌پسماند به‌عنوان عامل انتشار بوی نامطبوع مشاهده و گزارش نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha