مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ۲ ماه گذشته از زمان آغاز همه گیری به بالاترین سطح رسیده ؛بطوری که موارد ابتلا به عفونت های جدید در این مدت تقریبا دو برابر شده و به ۴.۵ میلیون مورد ابتلا در هفته افزایش یافته است.

موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ۲ ماه گذشته به بالاترین سطح رسید

سلامت نیوز:مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد: موارد ابتلا به کووید-۱۹ در ۲ ماه گذشته از زمان آغاز همه گیری به بالاترین سطح رسیده ؛بطوری که موارد ابتلا به عفونت های جدید در این مدت تقریبا دو برابر شده و به ۴.۵ میلیون مورد ابتلا در هفته افزایش یافته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، آمارهای سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد که میزان هفتگی موارد جدید ابتلا به کووید -۱۹ در دو ماه گذشته در جهان تقریباً دو برابر شده است.


به گزارش روزنامه دیلی میل،رییس این نهاد سازمان ملل متحد گفت: عفونت ها در سراسر جهان در حال رسیدن به بالاترین میزانی است که تاکنون در این همه گیری مشاهده شده است.
« تدروس ادهانوم»، در یک جلسه توجیهی افزود: موارد مرگ ومیرها همچنان به میزان نگران کننده ای در حال افزایش است.


براساس گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، آمار مرگ و میر کرونا در جهان از مرز سه میلیون نفر فراتر رفته است. 
هفته گذشته حدود ۴.۵ میلیون مورد ابتلا به کرونا گزارش شد که تقریبا دو برابر ۲.۴ میلیون مورد ابتلا به این بیماری در اواسط ماه فوریه است. در هفته اول ژانویه امسال، موارد هفتگی ابتلا به عفونت کرونا ۵ میلیون افزایش یافت.


در مجموع ۷۵۰ میلیون دوز واکسن در سراسر جهان توزیع شده است، با این حال نگرانی ها در مورد توزیع نابرابر واکسن ها در میان کشورها نیز رو به افزایش است .


موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آسیا سریعتر در حال افزایش است؛ بطوری که پس از افزیش موارد ابتلا به عفونت های مرتبط با نوع جدید کرونا در هند، این کشور از برزیل پیشی گرفت و به دومین کشور آسیب دیده در جهان تبدیل شد.


هند که اکنون موج دوم شیوع کرونا را تجربه می‌کند، فقط در روز شنبه بیش از ۲۳۰ هزار مورد تازه را ثبت کرد. تقریبا ۱۴۰ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ از زمان آغاز همه‌گیری در این کشور ثبت شده است.


آمریکا با ثبت ۳۱ میلیون آزمایش کرونای مثبت، بیشترین موارد ابتلا به کووید-۱۹ را از زمان آغاز این همه گیری ثبت کرده است.
در جمع ۱۰ کشور جهان که پس از برزیل بیشترین میزان تحت تاثیر کووید-۱۹ قرار گرفته اند، فرانسه (با ۵.۱ میلیون مورد ابتلا)، روسیه (با ۴.۷ میلیون مورد ابتلا)، انگلیس ( با ۴.۴میلیون مورد ابتلا )، ترکیه ( با ۴.۱ میلیون مورد ابتلا )، ایتالیا ( با ۳.۸ میلیون )، اسپانیا (۳.۴ میلیون مورد ابتلا) و آلمان (۳.۱میلیون مورد ابتلا ) قرار دارند.


اما از نظر جمعیت ، آندورا بیشترین موارد را ابتلا را داشته است؛ بطوری که از زمان آغاز این همه گیری، ابتلا به کووید-۱۹ در ۱۶ درصد مردم این کشور تشخیص داده شده است.


کووید-۱۹ نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین مشاهده و در مدت کوتاهی با شیوع در سراسر جهان تبدیل به پاندمی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha