یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 310449

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز به اوج و قله پیک چهارم کرونا در ایران نرسیده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود تعداد بستری‌های کرونا در این موج به ۶۰ هزار نفر برسد و حالا حالاها از وضعیت قرمز خارج نمی‌شویم.

رییسی: به این زودی‌ها از وضعیت قرمز کرونا خارج نمی‌شویم

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز به اوج و قله پیک چهارم کرونا در ایران نرسیده‌ایم. پیش‌بینی می‌شود تعداد بستری‌های کرونا در این موج به ۶۰ هزار نفر برسد و حالا حالاها از وضعیت قرمز خارج نمی‌شویم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی روز یکشنبه افزود: تعداد موارد بستری کرونا در اوج ییک سوم کرونا به ۲۳ هزار نفر رسید اما هنوز به اوج و قله پیک چهارم کرونا نرسیده ایم اما تعداد بستری ها به ۴۳ هزار نفر رسیده است. پیش بینی این است که تعداد بستری های کرونا در اوج پیک چهارم به ۶۰ هزار نفر برسید که یک رکورد بی سابقه است.


وی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای مقابله و کنترل پیک چهارم کرونا گفت: فعلا فقط بحث تمدید محدودیت های کرونا مطرح است، محدودیت های ابلاغ شده برای شهرهای قرمز و نارنجی این هفته هم تمدید شد و قرار است، پنجشنبه برای ادامه این محدودیت ها و چگونگی آن در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود.
رئیسی افزود: احتمالا محدودیت های کرونا دو هفته دیگر تمدید می شود. اما حتی اگر نمودار صعودی کرونا در پیک چهارم، ثابت شود و از حالت صعودی خارج شود یا حتی نزولی شود، حالا حالاها از وضعیت قرمز خارج نمی شویم.


 بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا از ابتدای شیوع (اسفند ۹۸) تاکنون حدود ۱۳۲ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود دو میلیون و ۸۶۰ هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است که بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.


جهش این ویروس نیز در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.


ویروس جهش یافته کرونا اوایل بهمن سال گذشته در انگلیس مشاهده شد و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۶ بهمن ماه از شناسایی اولین مورد ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در ایران خبر داد.
وی همچنین ۲۵ بهمن سال گذشته با بیان اینکه ویروس کرونای انگلیسی در کشور چرخیده است، گفت: ‌روزهای سختی در انتظار ما بوده و باید خود را آماده کنیم.


با وجود افت محسوس تلفات کرونا در پی رعایت پروتکل های بهداشتی پیش از آغاز سال جدید، اما سفرهای نوروزی که برخلاف توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا صورت پذیرفت، بار دیگر وضعیت کشور را به شرایط قرمز کرونایی بازگرداند و از اوایل هفته دوم فروردین تلفات کرونا سه رقمی شد.


به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(شنبه) تعداد جانباختگان روزانه کرونا را ۳۱۹ نفر و تعداد بیماران جدید شناسایی شده مبتلا به کرونا را ۲۱ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۷۶ نفر از آنها بستری شدند. تعداد جانباختگان کرونا در ایران بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت به  ۶۶ هزار و ۳۲۷ نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha