یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 310466

در این پست قصد داریم نکات مقدماتی کاشت مو را به شما آموزش دهیم. اگر قصد کاشت مو را دارید و یا می خواهید تکنسین کاشت مو شوید و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی می کنید این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

آموزش کاشت مو و کاشت ابرو رایگان

سلامت نیوز:در این پست قصد داریم نکات مقدماتی کاشت مو را به شما آموزش دهیم. اگر قصد کاشت مو را دارید و یا می خواهید تکنسین کاشت مو شوید و برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی می کنید این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

در کل کاشت مو طی 3 مرحله مهم انجام می شود. در ادامه این 3 مرحله را به اختصار توضیح می دهیم و به شما توصیه می کنیم برای اطلاع از جزئیات بیشتر در این مورد، مقاله آموزش کاشت مو رایگان سایت آرین سیما را مطالعه بفرمایید.

ارزیابی بیمار

در مرحله اول باید وضعیت کلی بیمار مورد بررسی قرار بگیرد. مواردی که باید در مرحله اول مورد توجه واقع شوند، حجم بانک موی قابل پیوند و به طبعِ آن میزان طاسی قابل پوشش با توجه به این بانک مو است. گاهی از نظر تعداد فولیکول های قابل پیوند مشکلی وجود ندارد و به راحتی می توان از این بانکِ موی قوی برای پوشاندن تمام قسمت های طاس سر استفاده نمود.

اما گاهی میزان طاسی به قدری زیاد است که یک بانک موی ضعیف نمی تواند به طور کامل پاسخ گوی آن باشد و در چنین شرایطی در طراحی خط مو و نواحی مناسب سایت گیرنده علاوه بر نظر و سلیقه بیمار، برای نیل به نتیجه بهتر تعداد فولیکول های دردسترس را هم در نظر گرفت. یک پزشک یا تکنسین متبحر و با تجربۀ کاشت مو، باید با توجه به منبع موی در دسترس کاری کند که طاسی سر تا حد امکان پوشش داده شود.

گذشته از این در بسیاری از بیماران روند ریزش مو حتی پس از کاشت مو هم ادامه پیدا می کند و یک تکنسین کاربلد باید در طراحی خط مو و سایت گیرنده، حتما این موضوع را هم پیشبینی نماید و در نظر بگیرد.

درست است که پس از کاشت مو، بیمار احساس خیلی خیلی بهتری نسبت به خود دارد و اعتماد بنفس بیشتری پیدا می کند اما باید پس از انجام همه این بررسی ها، نتایج واقع بینانه از کاشت مو را به اطلاع بیمار رساند تا او با انتظارات بیش از حدی که شاید پیش از کاشت مو برایش ایجاد شده باشد، پس از انجام این فرایند ناامید نشود.

برداشت فولیکول های مو

این مرحله، مرحله آمادگی برای کاشت مو است. در مرحله دوم فولیکول های مورد نیاز برای پیوند مو از نوار دهنده برداشت می شوند و در محلول نمکی سردی نگه داری می شوند. در این گام همچنین فولیکول های مو جداسازی و آماده کاشت و پیوند در سایت گیرنده می شوند. تجربه و مهارت تکنسین کاشت مو در این مرحله تاثیر بسزایی در بالا بردن سرعت کار بدون آسیب رسیدن به فولیکولها دارد.

یادآوری می کنیم که ضروریست برای پیشگیری از آسیب دیدن فولیکول های مو پیش از پیوند، باید آنها را در محیطی مرطوب نگه داری کرد.

پیوند مو

در دو مرحله قبل خط کاشت مو با توجه به بانک کو و نظر بیمار و پزشک طراحی شد و فولیکول های مورد نیاز برای پیوند استخراج شدند و حالا آماده پیوند هستند. همه چیز برای کاشت مو آماده است اما نکات مهمی دیگری در این مرحله وجود دارند که باید حتما مورد توجه قرار بگیرد.

شاید بد نباشد در این باره تجربه ای را با شما در میان بگذاریم. یکی از مشتریانی که به کلینیک ما (آرین سیما) برای اصلاح کاشت موی خود مراجعه کرد از کاشت ریشی که قبلا در کلینیک دیگری انجام داده بود شکایت داشت و از ما خواست تا ریشهای او را که با جهت اشتباه کاشته شده بودند، اصلاح کنیم.

بله یکی از مهم ترین نکات در کاشت مو، ریش و سبیل توجه به جهت موهای طبیعی است. ریشهای این بیمار رو به جهت بالا کاشته شده بودند و جهت رویش آن رو به بالا بود!! تصورش را بکنید که پس از آن هم صرف زمان و پول نتیجه ای که بدست آمده ظاهر شما را ناهنجارتر کند! چنین فردی چه احساسی خواهد داشت؟

آن فرد پس از هزینه های زیاد کاشت مو، در نهایت به نتیجه دلخواه نرسیده بود و تازه در پی اصلاح آن و هزینه های بیشتر هم بود. بنابراین برای بیماران کاشت مو انتخاب پزشک با تجربه و قابل اعتماد بسیار موضوع مهمی است و برای تکنسین های کاشت مو افزایش اطلاعات و استفاده از تجریبات بدست آمده توسط دیگران، می تواند به روند پیشرفتشان سرعت ببخشد.

نکاتی که باید بدانید

  • روند کاشت مو پروسه ای زمان بر است و باید در این کار صبر و حوصله به خرج داد. تا قبل از سپری شدن 8 تا 12 ماه پس از کاشت مو نمی توان نتایج حاصل از آن را به طور کامل و با اطمینان ارزیابی نمود.
  • در عمل کاشت مو نیازی به بیهوشی کامل نیست.
  • معمولا پس از سپری شدن 2 روز بیمار می تواند با احتیاط استحمام کند و پس از حدود 10 روز اسکارهای ناشی از برداشت فولیکول های مو از بین می روند.

در نهایت اگر قصد کاشت مو دارید حتما پیش از انتخاب تحقیقات لازم را به عمل آورید تا مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه خود انتخاب نمایید. وبسایت کلینیک زیبایی آرین سیما در این زمینه می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

این وبسایت همچنین می تواند برای انتقال تجریبات بیشتر، تکنسین های کاشت مو را یاری کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد اوجیان ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
    0 0
    عالی بود مطلب کاشت مو ممنونم از شما لطفا بازم در این باره مطلب بزارید