دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 310484

شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۷۶۷ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۳۳ هزار و ۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در جهان

سلامت نیوز:شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۷۶۷ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۳۳ هزار و ۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۲۰ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۷۶۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۹ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا تاکنون با بیش از ۳۲.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۵۸۱ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۱۵ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۳.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.


پس از ایالات متحده کشورهای برزیل با بیش از ۳۷۳ هزار و مکزیک با بیش از ۲۱۲ هزار جانباخته، همچنان بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آنها نیز کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را ثبت کرده‌اند.


تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در انگلیس از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور نیز تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا هم از ۱۱۶ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.


همچنین روسیه بیش از ۱۰۵ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۰ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۰ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.
پس از این کشورها، اسپانیا با بیش از ۷۶ هزار، کلمبیا با بیش از ۶۸ هزار، ایران با بیش از ۶۶ هزار، لهستان با بیش از ۶۲ هزار، آرژانتین با ۵۹ هزار، پرو با بیش از ۵۷ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۳ هزار و اندونزی با بیش از ۴۳ هزار جانباخته، دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۳۲ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۴۵۴ مبتلا، ۵۸۱ هزار و ۶۱ قربانی
۲.هند: ۱۵ میلیون و ۶۱ هزار و ۹۱۹ مبتلا، ۱۷۸ هزار و ۷۹۳ قربانی
۳. برزیل: ۱۳ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۷۱ مبتلا، ۳۷۳ هزار و ۴۴۲ قربانی
۴. فرانسه: پنج میلیون و ۲۸۹ هزار و ۵۲۶ مبتلا، ۱۰۰ هزار و ۷۳۳ قربانی
۵. روسیه: چهار میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۰۱ مبتلا، ۱۰۵ هزار و ۵۸۲ قربانی
۶. انگلیس: چهار میلیون و ۳۸۷ هزار و ۸۲۰ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۲۷۰ قربانی
۷. ترکیه: چهار میلیون و ۲۶۸ هزار و ۴۴۷ مبتلا، ۳۵ هزار و ۹۲۶ قربانی
۸. ایتالیا: سه میلیون و ۸۷۰ هزار و ۱۳۱ مبتلا، ۱۱۶ هزار و ۹۲۷ قربانی
۹. اسپانیا: سه میلیون و ۴۰۷ هزار و ۲۸۳ مبتلا، ۷۶ هزار و ۹۸۱ قربانی
۱۰. آلمان: سه میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۰ مبتلا، ۸۰ هزار و ۵۹۱ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر ۲۴ کشور اول این جدول، همگی از رقم یک میلیون ابتلا عبور کرده‌اند و پس از ایالات متحده، هند و برزیل- که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند، کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان، آرژانتین، لهستان، کلمبیا، مکزیک، ایران، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، شیلی، کانادا و رومانی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha