نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی اگر افراد جوان یک بار مبتلا به کووید۱۹ شده باشند، تضمینی برای عدم ابتلا به عفونت برای بار دوم نیست.

ابتلا به کووید ۱۹ از جوانان در مقابل ابتلا مجدد پیشگیری نمی کند

سلامت نیوز:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که حتی اگر افراد جوان یک بار مبتلا به کووید۱۹ شده باشند، تضمینی برای عدم ابتلا به عفونت برای بار دوم نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، محققان معتقدند افرادی که یکبار مبتلا به کووید ۱۹ شده اند هنوز هم نیاز به واکسیناسیون دارند.


این مطالعه بین ماه می تا نوامبر سال ۲۰۲۰ بر روی بیش از ۲۳۰۰ سرباز نیروی دریایی آمریکا در رده سنی ۱۸ تا ۲۰ سال انجام شده است.


در طول این مدت، محققان مشاهده کردند حدود ۱۰ درصد از کسانی که قبلاً به کووید ۱۹ مبتلا شده بودند، مجدداً آلوده شدند، در حالی که در ۵۰ درصد از کسانی که قبلاً آلوده به ویروس نشده بودند، ابتلاء به بیماری کووید ۱۹ گزارش شد.


محققان تأکید دارند با وجود عفونت قبلی و تولید آنتی بادی، جوانان هنوز هم برای تقویت واکنش‌های ایمنی بدن، جلوگیری از عفونت مجدد و کاهش انتقال بیماری، نیاز به واکسیناسیون دارند.


دکتر «استوارت سیلفون»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده آیسان نیویورک، در این باره می‌گوید: «با ادامه روند واکسیناسیون، لازم به یادآوری است که با وجود ابتلاء به عفونت کووید ۱۹، افراد جوان می‌توانند مجدداً مبتلا به این بیماری شوند و ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند. مصونیت با عفونت قبلی تضمین نمی‌شود و واکسیناسیون هنوز برای ایجاد محافظت از پیشگیری در افرادی که قبلاً به این بیماری مبتلا شده اند لازم است.»


در این مطالعه، محققان دریافتند آنتی بادی‌های خنثی کننده سیستم ایمنی در بین شرکت کنندگان قبلاً مبتلاشده به بیماری (۳۲ درصد) نسبت به افرادی که مجدداً به بیماری مبتلا نشده اند (۸۳ درصد) کمتر مشاهده شد.

منبع:مدیسن نت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha