سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم‌پزشكی بقیة‌الله (عج) گفت: از نظر علمی عیوب انكساری چشم با روزه گرفتن افزایش پیدا نمی‌كند.

احمد شجاعی در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: بیماری‌های خاص چشمی كه مانع روزه‌ گرفتن شود، وجود ندارد، ضمن اینكه بر بسیاری از مشكلات چشمی اثر تخریبی نخواهد گذاشت.

استاد دانشگاه علوم‌پزشكی بقیة‌الله (عج) ادامه داد: روزه گرفتن برای افرادی كه تحت عمل چشم قرار گرفته‌اند در 2 شرایط هیچ مشكلی را ایجاد نمی‌كند، نخست آنكه شرایط عمومی بیمار مساعد باشد و دیگر اینكه داروهای چشم به صورت قطره چشمی استفاده شود چرا كه این قطره‌ها خوراكی نیست و روزه را باطل نمی‌كند.

شجاعی به بروز درد‌های چشمی در روزه‌داران اشاره كرد و بیان داشت: فرد روزه‌دار دچار افت فشار خون می‌شود و این مسئله ناشی از كم شدن حجم مایع داخل بدن است كه در نهایت باعث سردرد و چشم درد خواهد شد؛ درد چشم در افراد روزه‌دار ارتباطی با بیماری‌های چشمی ندارد و بیشتر به حال عمومی شخص برمی‌گردد.

این فوق‌‌‌تخصص قرنیه چشم در خصوص اینكه روزه‌داری در افراد مبتلا به عیوب انكساری می‌تواند موجب ضعیف شدن چشم در آنها شود، تصریح كرد: از نظر علمی بیماریهای عیوب انكساری چشم با روزه گرفتن تغییر و افزایش پیدا نمی‌كند.

وی خاطرنشان كرد: افراد با سابقه بیماری چشمی فقط باید با نظر پزشك روزه بگیرند و اگر تشخیص بر این باشد كه فرد روزه نگیرد نباید این كار را انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha